henbacka

Direktlänk till inlägg 7 december 2015

Att ta sig en funderare...

Av henbacka - 7 december 2015 15:58

Hej!

Måndag igen. Solen har visat sig idag. Tyvärr sov jag bort nästan hela dagen :-(

Jag förstår inte? Kan jag vara deprimerad eller? Jag känner mig totalt dränerad på energi? Inget av det som jag brukar finna lustfyllt och energigivande vill jag göra längre? Inget kreativt kommer fram och ingen framtidstro alls. Bara vara och vänta in...

Vänta in vad kan man fråga sig? Ja, det vet jag inte själv. Ändå känns det som en lång väntan på något?

Kan det vara en väntan på sommaren tro? Tänk om det är så simpelt? Så här blir jag oftast månaderna november till februari, när jag tänker efter. Dock finns ingen värre månad än november, då det har hänt så mycket jobbigt under just den månaden. Sedan när den är över, så är det alldeles som att återhämtning måste ske? I mars månad börjar hoppet och glädjen spira inombords. Jag kanske inte är ensam? Alla människor kanske är så här, mer eller mindre? Vi liksom växtligheten i naturen, dör en smula över vintermånaderna kanske?

Det är bara att konstatera: Jag måtte ha varit en stor lurvig och lufsande björn i mitt tidigare liv, som gick i ide under vintern   haha...men min smiley-gubbe här ser ut som en bajskorv eller potatis :-)


Ca 4 plusgrader har vi ute nu här i Österro och det ser halt ut på vägarna:

Det blir mörkt redan vid halv fyra på eftermiddagen...

 

Jag bara måste se till att en positiv förändring sker i mitt liv. Måste ta tag i det!!!

Frågan är bara vad jag ska göra? Jag börjar med en rejäl funderare...

Jag säger nu:

Hej på ett tag!

_________________

______

_

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards