henbacka

Alla inlägg under juni 2015

Av henbacka - 28 juni 2015 22:42

Halloj!


Det blev ju himla bra med väder-gnällandet igår med hot om överklagan, ty solen dök upp med råge idag.  

-Jisses så varmt och skönt det har varit idag!

Ca 23 grader varmt...ja det satt verkligen fint nu, efter alla dagar av regn och halvdassigt väder!


William och hans kompisar badade i den uppblåsbara lilla poolen för första gången denna sommar.

Oj, vad kul de hade!

Fullt av gurglande skratt, skrik och stoj  

 


Ha en fin kommande vecka...med förhoppningsvis fullt av stekande sol!  


Kramar!
_________
___
_

Av henbacka - 27 juni 2015 14:21

Hejsan bloggen!


Hela himmelen är täckt av moln just nu och det är ca 16 plusgrader. Det verkar som det blir regn...igen!

Jag och fler med mig är nog lite less på regn just nu. Om man skulle få riktig sommarvärme mellan regnskurarna så skulle det vara lättare att acceptera regnet. Det känns som att sommaren inte har kommit igång riktigt ännu och nu har midsommar passerat och det blir bara mörkare nu... 

Hmmm...Vart ska man överklaga när det kommer till vädret tro?  


Jag har pysslat rätt mycket de senaste dagarna. Jag har gjort gratulationskort...som jag tyvärr inte kommer att visa upp här. Inte ännu i alla fall, ty jag är rädd att den som ska få det kommer att se :-)

Jag har även pillrat ihop lite halsband, armband och örhängen, de senaste dagarna.

Denna molniga dag har jag gjort endast ett par örhängen.

 

Jag vette sjutton...jag gillar ju dessa gammeldagsa smycken. Guldigt, turkost och blingigt i kombination med pärlhattar och krusiduller. Känner mig alldeles för gammal för läder-smycken just nu...trots att just sådana smycken verkar "vara på tapeten". Jag har väl aldrig följt med strömmen vad gäller mode.

Måste man det?


Ante jobbade sista dagen igår, så nu har han äntligen semester.

Vi pratade förut om en lite tripp neröver Sverige och det lutar åt Furuvik i år igen, ty vi har ju faktisk nyligen varit i Turkiet. Vi är ju trots allt bara en normal svensson-familj, så slantarna ska ju räcka också. 

Skara sommarland, Leksand Sommarland och Kolmården får vänta. Kanske nästa år...om vi inte åker utomlands då också förstås ;-)


Hej svejs så länge!

Kramar!
_________
____
_

Av henbacka - 22 juni 2015 10:19

Halloj bloggen och ni som läser!

Hoppas ni alla hade en lika fin midsommarhelg som vi har haft!

Vilken himla tur vi hade med vädret här under midsommarhelgen som passerade!!!
Hela förra veckan var fylld av regn och blåst, förutom helgen då det var bitvis strålande sol.

Perfekt timing av vädergudarna!  


Vår familj tillbringade midsommarhelgen på Bergafjärdens camping, tillsammans med vänner som liksom vi hyrde stuga där, samt vänner som står där med husvagn över sommaren.

En riktigt trevlig helg har vi haft, med allt som hör till: Sill-lunch, grillning, brännboll, äventyrsgolf, bad och lite festande.

    

Ha en fortsatt fin vecka!
_______________________
_________
__

Av henbacka - 13 juni 2015 09:11

Men hej hörrni!


Har ju dekat av mig alldeles när det gäller bloggandet! Var nästan en hel vecka sedan jag bloggade sist...

-Skärpning nu Gina! De hänne går int för sig int!  


Veckan som gått har innehållit den årliga undersökningen hos tandläkaren, röntgen, shoppping av skolavslutnings-kläder till willemannen och skolavslutning.


Det har varit rätt mycket som har hänt, både tråkigt och roligt...MEN jag utelämnar det tråkiga denna gången. Dock säger jag bara: FUCK FUCKING JÄVLA CANCER!!! Bara måste spy ur mig det, så kan jag lämna plats för det mer trevliga här i bloggen.


Japp men då så kommer här en liten summering om vad som hänt denna veckan. I måndags var jag till tandläkaren, eller tandhygienisten heter det närmare bestämt. Hon gjorde den årliga undersökningen av mina nötter. Inga fler hål, men tandsten, som vanligt.

I tisdags var vi till Birsta och shoppade skolavslunings-kläder till William. Han fick bestämma kläder själv och det slutade med blå-grå byxor av baggy-modell, vit T-shirt, vit skjorta och Svarta-vita skor i Converse-modell. Ja han vet vad han vill ha, vår lille kille och han har bra smak :-)

I onsdags så var jag och William själva hemma, för Ante var på AfterWork med jobbet. Jag och William tog en cykeltur till vänner och umgicks.

I torsdags var jag till lung-röntgen och det gick förvånansvärt snabbt där. Ibland ska det gå smidigt också och allt är inte av ondo :-) Hoppas svaret är lika smidigt!

Sedan var det ju fredag igår och skolavsluning. Williams första dessutom, nu när han gick ur första klass.

-Stora killen!   

 

Farmor, farfar och mormor var med på skolavsluningen i kyrkan. Efteråt fikade vi hemma hos oss och därefter var vi på stan allihopa och åt lunch och strosade på stan.

Vilken tur vi hade med vädret! Sol under dagens första del...när den behövdes och regn under dagens andra del och då kunde den gärna komma. Huvudsaken att vi slapp regn när barnen hade sin skolavslutning!


Idag ska William på teater med sin farmor. Själv har jag inga planer för denna lördag.


Ha en fortsatt fin helg!
_____________________
_________
_

Av henbacka - 7 juni 2015 12:12

Hallojs!


Idag är det varmt ute, men molnigt. Dock lyckas solen titta fram då och då. Det är ca 16 plusgrader ute, så här strax efter lunch.


Ante står nere på altanen och måttar för blomlåde-bygge. William sitter och käkar rabarber i närheten och jag har fullt upp med Lillis, den ena av våra dvärghamstrar, som hamstrar mat i lekhagen. När hon har fyllt sina stora kindpåsar, så vill hon bli lyft tillbaka till sin egen bur/låda och när hon har tömt påsarna där, så vill hon tillbaka till lekhagen för att fylla kindpåsarna på nytt. I skrivandes stund så har detta upprepats 4 gånger nu...

 

Det är inte lätt att vara en dvärghamster till lags *skratt*


Igår på Sveriges nationaldag regnade det hela dagen. Vi blev bjudna på middag, Oxrullader, sås och potatis, samt jättegod jordgubbstårta hos Williams farmor och farfar..så trots mindre roligt väder hade vi en jättefin nationaldag.

 

William visar upp sina talanger för farmor. Han är ju superduktig på att rita vår lille kille!


Nä, nu kallar Lillis på mig igen, genom att tok-krafsa på kartongväggarna och vill bli upptagen ur lekhagen  


 

Tjingeling!
______________
_____
_

Av henbacka - 6 juni 2015 11:30

Jösses Herkules vad regnet vräker ned igen?!?!?

Det blev en fin dag och sedan var detta elände igång igen.


-GE MIG SOMMAR, FÖR BÖVELEN!!!!
Det känns som att detta framkallar gråt hos mig snart. Ja, man blir faktiskt riktigt frustrerad och inget kan man göra åt det heller. Kan det vara någon högre makt som gråter där uppe, ned på människorna pga av människors dumhet?

Jag är rätt dum, ty jag har shoppat en massa roliga smyckes tillbehör, fast jag inte har plats för dem. 

 

Kunde ju liksom inte låta bli, när jag vann det så billigt på Tradera...hehe!

Se vad mycket jag fick hem igår:

 

Ca 2,2 kilo smyckestillbehör, så som mellandelar, berlocker och pärlhattar mm.

Det är en saftig vikt när det gäller tillbehör!

När jag satt igår och kollade genom mitt fynd, så blev jag sugen på att trä ett litet enkelt elastiskt armband:

 

Detta armband består nästan bara av mellandelar. Endast 6 pärlor är av glas :-)

Idag är det ju som sagt regn, så det blir nog lite pyssel idag också. En riktig pysseldag är det bäddat för. William har redan påbörjat sin pysseldag ser jag nu. Han sitter och målar stenar. Just nu målar han en nyckelpiga av en sten som har perfekt form för just det. Pysseldag fram till middagstid får det bli, för då vi är bortbjudna på middag hos Williams farmor och farfar.

Så där ja, nu var willemannen klar med sin nyckelpiga:

  

Ha en fortsatt trevlig helg!
_____________________
_____________
___

Av henbacka - 5 juni 2015 23:41

Ja, tänka sig: solen hittade fram till slut!
Det var verkligen på tiden!!!

I förrgår trodde jag domedagen var här. "Kaboom", lät det när åskan gick. Efter det blev den en hemsk storm med blåst, hagel och galet mycket regn, som slog som spön i backen:

 

Så höll det på i stort sett på hela onsdagen.

...MEN sedan kom solen:

 

Vilken skillnad det blir på humöret när solen kommer fram :-)

Jag har varit extremt grinig och haft mer smärta än någonsin i min rygg och axel. Igår besökte jag i alla fall vårdcentralen för min onda axel, skuldra och lung-halva. Det kändes bra denna gång, då läkaren verkligen tog sig tid med mig och min problematik. Jag fick en remiss till lungröntgen, jag fick anti-inflamatoriska tabletter (Pronaxen), fick lämna blodprover, samt fick ett nytt recept på träning...som ska nyttjas nu. Förra gången rann det ju bara ut i sanden. Ja vi får väl se...förhoppningsvis blir det ordning på skrotkroppen till slut?

Men det blir inte serverat på silverfat det vet jag, utan man måste själv lägga manken till också och det tänker jag göra denna gång!


Att röra på sig gör gott för både kropp och själ.

Ikväll tog hela familjen en cykeltur på 3 timmar. Ja vi cyklade inte hela tiden då, men vi var ute i tre timmar i allafall och fick frisk luft.

    

En riktigt härlig och varm sommarkväll var det!

Trevlig Helg!
________________
_______
__



Av henbacka - 2 juni 2015 15:32

Hola amigos!

Just nu riktigt stormar det utanför fönstren här hemma. Det riktigt knakar och sprakar i hela huset.

Jag, som säkert många andra, undrar när den riktiga sommarvärmen ska dyka upp? Nu är det ca 15,3 plusgrader ute, men det känns så gräsligt mycket kallare än så pga blåsten. De senaste dagarna och veckorna har det varit kallt, blåsigt och det har till och med haglat här i Österro/Sundsvall *brrrr*

Ja man blir inte på något bra humör av detta väder inte!

Något annat som både jag och Ante har muttrat surt över varje morgon här hemma, är att vi inte har haft någon Proviva att dricka.

Ica, där vi alltid brukar handla, har inte tagit in juicen Proviva pga att Ica och Proviva har varit i konflikt angående inköpspriset.

  

Enligt en protesterande grupp mot detta på facebook, så är nu konflikten löst och det kommer inom kort finnas Proviva i Icas hyllor igen. Toppen!!! Smaken "Gul Kiwi Mangostan" är vår favorit av dessa :-)


Idag har jag gått igenom min samling av skönhetsartiklar, som jag har liggandes oöppnade i kartonger. Jag blir riktigt mörkrädd, när jag ser hur pass mycket jag har shoppat!!! Jag håller på att göra mig av med grejor nu. Vissa saker kan man sälja, vissa ger man bort och vissa saker behåller jag själv...men det är bara en bråkdel av allt jag kommer att behålla själv. Har inte plats längre. Jag vill påbörja något nytt intresse som jag kan fästa fokus på och då måste jag bara göra mig av med lite grejer innan, så det finns utrymme för nya grejor. Funderar på att börja måla igen och sådana grejer tar ju bra mycket plats.


En av grejerna jag hittade i en av kartongerna, var denna Body Milk från BODYFARM:

 

 

Jag var snabb med att testa den nu och....WOW, vilken doft!!! Så ljuvigt god doft!
Milken absorberades snabbt av huden och gjorde den jättelen.

Denna behåller jag själv, helt klart!
Jag köpte den från eleven, men man kan köpa dessa produkter på Bodyfarms egen sida också. De har fraktfritt vid köp över 150 riksdaler, såg jag. Jag har dock aldrig shoppat där själv. Kanske jag gör det när denna bodymilk tar slut, ty eleven har slutat med just denna.


Vet ni vad jag har glömt?

Jo...att visa upp lacken som jag har lackat med de senaste gångerna....KATASTROFO!!!! :-)

Jag har tyvärr inte fotat, då var och varannan nagel har smällt av, men i fredags så fotatde jag iallafall:

 

"OPI Garantuan Green Grape" heter lacket. Ett ljust pistagefärgat krämelack, som jag gillade väldigt mycket. Bra formula och mjuk och härlig färg!

Rekommenderas!   


Nu ska jag fixa lite här hemma!


Tjingeling!
___________
_____
__

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards