henbacka

Alla inlägg den 27 december 2015

Av henbacka - 27 december 2015 16:24

Godagens!


Brrr, vad kallt det är ute nu! ca 12 minusgrader har vi just nu här i Österro. Dock har ingen snö hittat hit ännu.

Igår var det annandag jul och vi var bortbjudna på middag hos Williams farmor och farfar. Faster Maria var också "hemma" där. William ville vara lika finklädd som på julaftonen "Se ut som en president med slips", som han uttryckte det...Så slipsen och vitskjortan han fick i julklapp åkte på! :-)
Vi åt annat än julmat...helt perfekt! Man lessnar ju så fort på julmaten. Oxrullader med svampstuvning bjöds det på och klappgröt a´la Per Morberg till efterrätt.

Tyvärr hade jag fullt upp med att äta den delikata maten att jag inte hade en tanke på att fota  

Efter den goda maten och goda efterrätten så blev det pingis-spelande och lite sällskapsspel. Där var jag framme lite med kameran i alla fall :-)
Ena bilden på willemannen nedan är hemifrån, innan vi for...

  

Idag var Ante och William iväg till ett proppfullt Birsta. Alla var tydligen där och ville göra fynd på mellandagsrean. Fanns knappt någon parkering kvar. Jag har nog aldrig varit på en mellandagsrea i hela mitt liv...vad jag kan minnas? Jag håller mig ifrån dessa hysteriska miljöer, om jag kan :-)

Det är väl i alla fall nästan bara skräp de säljer ut, eller kan jag ha fel där? -hehe...kanske bara en inställning jag har för att klara mig ifrån hysterin, för jag tycker verkligen att det är ur-jobbigt med trängsel och mycket folk.
När de kom hem så hade Ante fyndat ett underställ till mig, så allt var uppenbart inte bara skräp :-)

Sicken gullig sambo jag har!!!  Understället blir så perfekt att ha till fjälls, för nu till veckan åker vi till Vemdalen. -Ja, till och med jag ska åka, trots att jag inte är någon vintersports-människa! :-)


Ha´de!
__________

____

_


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards