henbacka

Alla inlägg den 15 december 2015

Av henbacka - 15 december 2015 14:26

Hej bloggen!


Den enda som lyssnar på mig är "du" :-)

Men det är lite som en envägskommunikation att "prata" med dig...jag borde dock vara van det, för så ter sig riktiga livet ofta också, känns det som. Jag pratar och ingen lyssnar.


Hur går man vidare då? Jag har vissa realistiska mål utifrån där jag befinner mig.

Karriär känns långt borta för mig, men det finns ju annat jag vill uppnå också. Dags att börja där antar jag, ty jag äger inget trollspö :-)

Vad vill jag uppnå då?

Jag vill nog uppnå det alla människor vill: Inre harmoni och balans i livet och jag tror mig veta hur jag når det.

Facit finns inte...men jag måste ju våga ta ett steg i någon riktining nu, för här kan jag inte stå och stampa längre!

Klurigt värre va? Jag skulle vilja skriva så mycket mer, men vågar inte utelämna mig helt här.


Det är kallt idag, ca 7,5 minusgrader har vi just nu. Känns väldigt mycket kallare.

Frosten är vacker...dock hade det varit vackrare med snö.

 

När det blir kallare ute, så blir det kallare inne också. Därför tänder jag ljus överallt inne, trots att det är ljust ute. Det blir lite varmare av 25 tända ljus :-)

Tänk vad mysigt det skulle vara att ha en riktig vedkamin!!! Vi har pratat om att skaffa en gasol-brännare eller vad det heter...en sån där som ser ut som en riktig vedkamin, som går på både gasol och el. Skulle vi ha en riktig, så skulle det bli ett så stort projekt med skorsten och rör som skulle gå igenom golvet på övervåningen och ut genom taket. Ja, vi får väl se hur det blir med det...mysigt skulle det vara i alla fall. Speciellt för mig som är så frusen :-)

Fryser mer än andra och svettas mer än andra. Ja, så sa läkaren att jag skulle reagera efter operationerna i huvudet.

Det verkar stämma, för jag kan inte minnas att jag svettades så som jag gör på somrarna när jag var i 20-års åldern. Jag frös inte lika mycket då heller på vintrarna.

Något jag önskat mig till julklapp varje jul de senaste 10 åren är "tjock-sockar", för frusna jag sliter ut dem så fort då de används varje dag :-)'


Igår kväll var det ännu kallare ute. Över 13 minusgrader hade vi här i Österro i går kväll.

Det blev inga aktiviteter utomhus, utan vi julpyntade lite mer inomhus istället. Vi bytte matta i vardagsrummet till en juligare röd variant. Även kuddar i soffan byttes.

Gardinerna skulle också behöva bytas...vi får se om man orkar göra det senare i veckan?

 

Ante tycker dock att gardinerna kan få vara...men kan man verkligen ha dessa uppe nu över jul. Det är ju blommor på dem? Ja vi får se hur det blir med energin här i dagarna?


Ikväll ska William ha gradering på karaten i allafall. Vi åker dit efter vi ätit middag.

Till och med jag kan nästan räkna till tio på japanska nu, efter att William tränade på det här igår kväll...

"Ichi, ni, san, shi..."  


Ha nu en fortsatt fin tisdag!
___________________________

_____________

____

_



Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards