henbacka

Direktlänk till inlägg 7 maj 2019

Kan inte bestämma sig...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol?

Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln.

Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:

 

Och här nedan från köksfönstret vid samma tidpunkt.

Det är inte bara vädret som har svårt att bestämma sig. Jag har också det...jättesvårt med att bestämma mig och fatta beslut har jag.

Alltid ambivalent. Klurar hit och dit angående egentligen helt betydelselösa grejer.

Har ju funderat i över 2 år nu på vad jag ska ha på en vägg i mitt vardagsrum.

Skrev om det för några veckor sedan också, där jag virituellt provade olika tavlor på just denna vägg.

Nu har jag köpt och fått upp dessa 2 runda tempeltavlor på väggen...MEN...ser det verkligen bra ut?

   

Har nu huvudbry...igen!

Klurar nu på om jag skulle köpa 2 till likadana tempeltavlor och sätta dem upptill och nertill, så alla fyra bildar en romb. Ritade detta i en app på telefonen:


 

Men sonen visade hur man gjorde det lite snabbt i Photoshop:

  

Blev ju rätt bra, eller?

Klurar nu om jag ska köpa 2 till, så de bildar en romb. Vad tycker du som läser?

Jag har ju köpt ganska mycket på senaste tiden, så jag måste verkligen fundera ordentligt nu innan, då slantarna ska räcka månaden ut. Vore ju dumt att köpa nåt i onödan.

Något mer jag har köpt är en massa magnetiska fjärilar som nu sitter på min säkerhetsdörr:

 

   

Ha även köpt träningsskor, golvfläkt, kläder med mera...med mera.

Måste även köpa Femanest/Östrogen.

Fick ju för mig att jag skulle sluta med hormonerna för att jag har gått upp så mycket i vikt. Så jag slutade ta både Östrogenet och Gulkroppshormonet den 20:e mars. Tänkte att vallningarna/svettningarna kommer nog inte tillbaka...

 

....JOHO DÅ, DET GJORDE DOM!

  

Så nu började jag med hormonerna igår igen, efter ett uppehåll på nästan 7 veckor.

Minns inte hur länge jag käkade hormonerna innan vallningarna försvann sist?

De har inte försvunnit än iallafall på dessa 2 dagar. Tänk om hormonerna inte skulle funka igen?!?!?

Vad gör jag då?

Det är ju en stor risk med att börja, sluta och börja igen med dessa hormoner. Det är ökad risk för blodproppar bland annat. Men jag måste börja med hormonerna igen har jag insett. Funkar det igen, så börjar jag inte experimentera mer med att sluta. Jag får bli tjock då! Hellre det än att vara som ett panikartat blötdjur den mesta av dygnets alla timmar. Det är fruktansvärt jobbigt när man får dessa svettattacker. Känns som att man skulle ha en slags brinnande väst på sig, en väst som man inte kan ta av sig, Napalm? Kanske inte riktigt fullt så illa, men en något panikartad känsla får jag iallafall, när dessa svett-attacker kommer på mig ca 2-3 ggr per timme och sitter i 3-5 minuter och ingenting kan man göra åt det.

Må de snart ge med sig!

Har som sagt köpt en golvfläkt inför sommaren iallafall:

 

Har färgat bort den grå utväxten idag:

   

 

Jag klurar fortfarande på att klippa av mig håret, så det blir kort i nacken.

Gina, den Ambivalenta, har inte bestämt sig där heller ännu.

Konstigt va?

  

.

 
 
Pisan

Pisan

8 maj 2019 11:49

Vad fint med fjärilarna på dörren!
Femanest äter jag med sen ett par år tillbaka. Vill aldrig mer svettas så som jag gjorde innan jag började med dem, usch! Det var ju gööörjobbigt! Tror det tar någon vecka innan du känner att de hjälper, och effekt kommer du att få. Har du haft det innan så blir det så nu med.
Jag tycker det var fint med båda alternativen av tempeltavlor på väggen :-D Hi hi!
Här är det ett jädra velande på vädret också, ena stunden si och andra så...
Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

henbacka

8 maj 2019 13:58

Ja det blev fint med fjärilarna. Williams far säger "du behöver nog fler fjärilar tycker jag", lite ironiskt :-)
Vad skönt att du skriver så och inbringar hopp att slippa svettas så här. Tack goa du! Tredje dagen nu med hormoner och än forsar det från mig...men trägen vinner :-)
Klurigt det där med tavlor *skratt* Känner mig lite stressad också, så inte tempeltavlorna jag köpte tar slut...måste ju ha 2 likadana till ifall jag bestämmer mig för "romben" :-)
...eller så köper jag den där färggranna tavlan som du gillade i ett tidigare inlägg här framöver, https://konstlagret.se/tavla/quadratumwide/ ...för den gillade jag också.
Ja jäkla velande på vädret!!!
Kramar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Av henbacka - 28 april 2019 19:04

Inlägget här innan, handlade ju om sol, prommis och de lite nyttigare alternativen vi valde i helgen. -Ja nyttigheterna höll NÄSTAN hela helgen iallafall.    Det var ju total-kört när Williams faster Maria bjöd på födelsedags-fika med en massa ...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards