henbacka

Alla inlägg under februari 2017

Av henbacka - 28 februari 2017 09:49

Hej bloggen!

Jag var tydligen inne på en snabbvisit här i bloggen några dagar. Nu känner jag att det är dags att lägga ned bloggandet igen en tid, för annars blir det mycket av "svart natur" jag kommer att skriva här....och det vill jag inte. Är nog heller ingen som vill läsa om alla svarta tankar om mig själv, min situation och omgivning.

0.6 plusgrader ute och grått och trist...liksom mitt inre:  

...ensammast i världen!

...........................................

-----------------------------

.......


Av henbacka - 26 februari 2017 14:59

Hola amigos!

I fredags åkte William till sin far och ska stanna med honom en vecka. Lite ensamt blir det faktiskt varannnan vecka, när man har delad vårdad.

Men man får då hitta på andra grejer. Vill inte gärna vara hemma själv i ensamheten.

Därför blev det utgång igår. Först förfest hos min vän Sanna, som bor centralt här i Sundsvalls stad och sedan drog vi ner på Q-Bar och lyssnade till en amerikansk trubadur. Minns inte namnet på honom, men han var jättebra!

 

Nu när jag vaknade på morgonen...hrrrmm...nja, morgon å morgon: strax efter lunchtid är väl mer korrekt

  

-Jepp, lite bakis idag också, men det är inte så farligt denna gång. Har varit med om värre mornar efter man varit ute på galej *skratt*

-------

Ante skickade en bild, på när han och William just nu är i skidbacken för utförsåkning. Ser härligt ut:

 

Jag vill också ju!!!!

Men lika bra att inse att det inte blir så många knop gjorda för mig idag. Ligga i sängen och kika på teven som jag nyligen har köpt till sovrummet.

 

Jisses, sminket sitter ju kvar som berget, sedan gårdagen!   

---------

Ha en fin kommande vecka alles!

TJINGELING!

____________

_____

 

Av henbacka - 21 februari 2017 22:46

Javisst...en himmelskt lyckad dag, denna lov-dag/studiedag för William.

Började med sov-morgon, lugn frukost, lite pokémon-jagande med stop och gym. Därefter lunch och sedan dök hans far upp och vi åkte alla tre ned på Himlabadet.

 

Tyvärr kan jag inte visa någon bild inifrån själva badet, ty jag vill inte gärna ta med mig mobilen in bland allt vatten och vatten-lek, med risk att den blir förstörd.

Det blev några timmars badande i vårt äventyrsbad.

En massa rännande upp i trappor, åkande i rutchkanor, simmande, plaskande och lek. William kom på att han blir väääldigt stark i vattnet. Riktigt "Stålmannen-stark". Han ville bära omkring på både mig och Ante i evigheter där.

Runt, runt och runt i bassängen. Å inte blev det mindre roligt när jag sa samtidigt som han bar mig i hans famn:

-Åh, min hjälte...vad stark du är!  

Vi stannade så pass länge där, så vi åt middag där på Himlabadet.

Ja det var faktiskt en riktigt trevlig dag!  

--------

Nu efter läxorna och nattningen är gjord, så känner jag mig bra mör i kroppen. Känns att man rört ordentligt mycket på sig idag. Så nu är det mysigt att "bara vara" en stund, med en massa tända levande ljus och cashew-nötter framför teven innan man nattar sig själv.

 

  

Nattinatt Alles!

____________

_____

_

Av henbacka - 20 februari 2017 21:17

Hej!

  

I fredags kom William till mig. Vi valde just fredagar för "vårdnads-byte", eller vad man kallar det?

Jag och William har haft en mysig helg, med tacos, film-mys, gotta och Pokémon-jakt på stan.

I söndags tog willemannen och jag bussen ner på stan för att jaga pokémons. Trots 6 plusgrader, så kändes det as-kallt, pga blåsten som alltid verkar råda i vårt Sundsvalls centrum. Fingarna var så stelfrusna att det kändes som de skulle gå av när jag skulle betala för varmkorvarna inne på Pressbyrån.

Efter några timmars pokémon-jakt på stan, så kom Ante och hämtade upp oss för att ta oss till Williams badmintonträning, som han har onsdagar och söndagar.

  

------

Imorse ringde Ante upp mig och berättade att Peppe, en av Williams hamstrar hade dött under natten/morgonen.

Vi bestämde att Ante skulle dyka upp hos oss efter middagstid, så vi kunde berätta det gemensamt för William och då kunde han få möjlighet att åka och ta farväl till sin älskade guldhamster.

Nu har vi alla tre varit med och sagt farväl till Peppe och tackat för dessa 2 år vi fått haft honom. Ante lyckades gräva en djup grop, trots tjälen i marken, så vi kunde begrava honom.

 

Imorgon har William studiedag/lov och vi planerar att åka och bada. Blir nog bra med något roligt och uppiggande för Willemannen nu, efter kvällens gråt!

-----

Sov Gott!

_________

_____

_

Av henbacka - 16 februari 2017 11:53

Den 16:e februari idag.

Kollade nu då jag gick in på min blogg här, så finns det i kolumnraden till vänster något som heter "För ett år sedan", där jag skrev ett nattligt inlägg "Sömnlös i Österro".

Rätt kul att kolla tillbaka ibland, vad som hände exakt året innan!

Där skrev jag om kylan, värken i axeln och sjukgymnasten. Hade till och med fotat termometern, som visade 12,8 minusgrader då.

Lite skillnad mot för idag, då termometern här i Bosvedjan visar ca 1,7 plusgrader just nu  

Då i fjolårets inlägg, var det knas med både sömn och värkande axel...nu råder annat knas. Exempelvis en tok-knasig lap-top, som är seg och med felande space-tangent, trots ringa ålder. Gissar på att den är drygt ett år gammal?

Något mer som beter sig hel-knasigt trots att jag bara haft den drygt en månad är min topp-matade lilla tvättmaskin, som inte verkar centrifugera just idag?

Fick vrida fram till centrifugeringsprogrammet...som nu har stått på 16 minuter hur många minuter som helst?

 

Nä...SCHAS PÅ'RE KNAS!!!

Verkar vara mer en regel än ett undantag att något alltid måste strula?

Fortsätter tvättmaskinen så här fler gånger, så måste jag nog kontakta butiken jag köpte den ifrån. Kostade ju trots allt kring fem tusen riksdaler!

Knepigt nog är det alltid det som strular man fokuserar på? Egentligen är det bra mycket som går bra också, men det tänker man inte på.

Nej nu ska jag släppa knaset och fokusera på sånt som är bra istället.

...plusgraderna idag till exempel. En prommis i dessa milda grader kanske?  

 Ha'de!

Av henbacka - 13 februari 2017 13:00

Hej min försummade blogg!

Här tittar jag nu in en liten snabbis och uppdaterar lite.

 

Det har hänt väldigt mycket sedan jag bloggade sist och det har varit och råder fortfarande väldigt många blandade känslor över alla nya förändringar. I överlag känns det rätt okej...i alla fall idag när solen skiner och det är ca nio plusgrader utomhus.

Jag har separerat, flyttat och försöker nu vid 44 års ålder att hitta mig själv. Låter nog rätt knepigt att man ska få en identitetskris vid min ålder, men har man levt med samma person i 16 år, så har man ju sina vanor och rutiner anpassade efter varandra.

Nu är allt nytt och jag vet inte vad eller vart jag vill? Det jag vet i alla fall är att jag vill känna en inre frid och känna mig respekterad för den jag är...MEN vem är jag egentligen?!?!?

  

Så här är jag nu: -En kvinna som fyller 45 år i år med delad vårdad av sonen William på snart 10 år. Jag väger nästan 20 kilo mindre nu än jag gjorde för ett år sedan. De då redan befintliga rynkorna jag hade, är nu djupare, samt att jag har fått fler av dessa så kallade "fina linjer". De grå stråna på huvudet har blivit fler...så allt är väl som det ska, antar jag? Man ska väl åldras? Men åldrandet har nog påskyndats lite av denna jobbiga höst som passerade?

Nytt boende, nytt liv. Har inget intresse av att fortsätta med allt vad jag höll på med förut. Exempelvis smyckestillverkning, nagellackssamlande och diverse fanatisk shopping. Just nu vill jag bara fokusera på att bli hel igen och hitta mig själv.

Bloggnamnet: Henbacka, var ju en blandning av våra efternamn, men jag byter det inte, för William har ju samma efternamn som mitt ex...och då blir det ju rätt ändå.

För detta är ju en vardags-blogg som handlar om mitt och min familjs liv. Min familj består ju av mig och William nu.

Har ju tidigare lagt ut en hel del bilder från min tidigare balkong och dess utsikt...men här kommer en solig bild av min nuvarande vy från min nya balkong:

 

  

Soliga februari-hälsningar från mig!

KRAMAR!

___________

____

_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards