henbacka

Alla inlägg den 26 december 2015

Av henbacka - 26 december 2015 01:00

Hej och God fortsättning!


Nu är det natt mot annandag jul.

Det stormar fruktansvärt ute nu och detta är vyn på gatan utanför. Is, bara blank-is så långt ögat når:

  

Två plusgrader så här natten på annandagen, ingen snö, bara is och storm. -Vart är världen på väg?
Jag finner det väldigt otäckt med denna storm, då jag hör hur det smäller ute och knakar i väggar, tak och fönster, så jag lägger nu bara snabbt in lite bilder och skriver lite hastigt och lustigt (snarare olustigt...hehe)

Får kanske bättra på texten imorgon, om jag tycker det behövs då. (svårt att koncentrera sig nu med allt detta smällande och vinande)


Julaftonen var jättemysig hemma hos oss!

Vi firade med min mor och hennes man, Antes mor, far och syster.
Som alltid började vi med att se Kalle Anka och hans vänner på tvn, därefter åt vi julmat. Efter det dök tomten upp och gav lite klappar :-)
Sedan hade vi julklappsutdelning och paket-öppnande. -Oj, vad willemannen fick mycket julklappar! Till och med jag fick många och fina klappar! Jag måste ha varit snäll i år?

Vi avslutade med fika. Kaffe och en massa gott som Williams farmor hade bakat.

En riktigt fin och trevlig julafton hade vi!

  

Jag kom ju på i sista sekund att jag inte ägnat en tanke på hur vi skulle piffa upp jul-dukningen. Så kvällen före julaftonen bad jag Ante och William att gå ut och plocka granris. Medans de gjorde det, tog jag vad jag hade hemma: lite glaspärlor, lampwork-pärlor, silverfärgad koppartråd och lite scrap/pysselmaterial och började greja... Trä, vira, och puncha ut glittriga hjärtan.

På förmiddagen på själva julaftonen placerades detta ut tillsammas i mitten på bordet vid dukningen:

    

Jag tycker det blev jättefint! Kanske lite sparsamt...men enkelt, fint och fullt dugligt!  


Juldagen spenderade vi bara i hemmts lugna vrå. William byggde ihop lite lego som han fått i julklapp och lekte med andra julklappar.

-Nä hövva vad det viner ute...nu ska jag försöka sova...om det nu går?


Nattinatt!
_____________
_____

_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards