henbacka

Alla inlägg under april 2019

Av henbacka - 28 april 2019 19:04

Inlägget här innan, handlade ju om sol, prommis och de lite nyttigare alternativen vi valde i helgen.

-Ja nyttigheterna höll NÄSTAN hela helgen iallafall.

  

Det var ju total-kört när Williams faster Maria bjöd på födelsedags-fika med en massa hembakade gosaker här i eftermiddag:

     

Så smaskigt, alltihopa!!!

Inte lätt alls att motstå såna här delikata frestelser  

Nyttigheterna kan man ju ta upp imorgon igen...och då jä*lar får jag inte synda!


Av henbacka - 28 april 2019 09:22

God morgon!

  

Det härliga vår-vädret fortsätter.

Lite bilder från min och Williams helg:

      

 

Ja vi valde lite nyttigare snacks-alternativ till film-myset, den här helgen  

-------------

-------

--


Av henbacka - 22 april 2019 13:16

Go´dagens! 

  

Här i Sundsvall har vi haft härligt väder under påskhelgen.

Himmelens gött!

Mycket gotta och trevligheter med nära och kära har helgen erbjudit  

     

  

Det kändes bra att röra på sig lite i lekparken efter en jättegod påskmiddag!

William har påsklov och är just nu på Himlabadet och badar med sina kompisar.

  

Ha en fortsatt fin vecka!

Av henbacka - 19 april 2019 08:32

Glad Påsk!

      

 

   

Nu har värmen kommit hit till Sundsvall också. Igår och i förrgår så var det kring 16-18 plusgrader ute.

Helt upptinat på många ställen, men i motionsspåren i skogen finns det snö kvar.

     

Idag på långfredagsmorgonen syns inte vårsolen till, men skulle visst komma fram till imorgon igen, enligt SMHI.

Härligt!

  

Ha nu en trevlig Påsk-Helg!

  

Av henbacka - 15 april 2019 13:00

I fredags,den 12:e april fyllde min son William 12 år.

Jisses så snabbt åren går!!! Hela 12 år sedan han föddes på Sundsvalls BB en rikigt varm och solig dag.

  

Här vaknar han i fredags hemma hos hans far i Österro till sång, paket och tårt-frukost:

 

På kvällen fick William välja mat och var någonstans.

Han valde Biteline pga deras milkshakes :-)

 

Och här firas han av de närmaste, som kom och uppvaktade och fikade under lördagen, alltså dagen efter den 13:e:

 

 

Vid 17-tiden dök en kompis till William upp och de hade ett så kallat "gaming-kalas", med pizza, godis, gaming-kväll/natt och övernattning.

De är väl för stor nu för de traditionella barn-kalasen?

William var hel-nöjd med uppvaktandet och presenterna  

....

Här hemma hos mig har jag nu "påskat" lite med lite påsk-ris:

 

  

Tjingeling!

___________

_______

__




Av henbacka - 5 april 2019 13:27


Testar vilken slags tavla jag borde ha på väggen...               

Vilken blir bäst tro?

Dessa program blir lite missvisande gällande ljus, färg och perspektiv, men visar ändå hur det blir på ett ungefär.

Väggen har varit tom i över 2 år nu, då jag inte har kommit på vad jag vill ha där.

Ser rätt tomt ut på den väggen nu:

   

Hmmm...kanske skönt med en helt tom vägg också? *klurar*

Trevlig helg!

Av henbacka - 1 april 2019 13:17

Natten till igår, ställde vi om klockorna...fram en timme till sommar-tid.

  

-Okej då...

Om sanningen ska fram så var väl inte jag uppe då mitt i natten, utan jag ställde om klockorna igår på morgonen :-)

Det kändes faktiskt lite ovant att det blev kväll så fort enligt klockan igår.

  

Idag den första april började jag på en ny förpackning med rökavvänjnings-medicinen "Champix".

 

Denna förpackning såg inte ut som startförpackningen, som var så behändigt konstruerad som en färdigdelad dosett morgon och kväll, veckovis.

Denna nya förpackning var som andra vanliga medicinförpackningar med vanliga kart-ark

 

Imorgonkväll klockan 23, blir det tre veckor sedan jag rökte sist.

Bra va?   

Ja, lite mallig är jag faktiskt över att jag lyckats hålla mig ifrån gift-eländet!

___

.

Idag var det riktigt roligt att hämta in posten:

 


En urgullig bloggerska här på bloggplatsen(du hittar henne bland mina länkar här i vänsterkolumnen) har skickat ett fungerande guldpläterat lobster-lås till mig.

Min nyinköpta cremefärgade handväska som jag skrev om förra veckan

http://henbacka.bloggplatsen.se/2019/03/26/11600302-kundbemotande-deluxe/

hade ju ett lås till berlockerna, där haken inte flexade tillbaka. Då skrev rara Pisan till mig att hon hade ett GP-lås, som hon kunde skicka till mig. Jag fick låset idag!

-Åh vad det värmer att det verkligen finns så här snälla människor!

Att en person nere i Västra Götaland, som aldrig har träffat mig, vill hjälpa till att fixa min väska. Hon tar sig tid och ork att leta fram låset, packetera, köpa frimärke och skicka det till mig här uppe i Norrland. Jag blir sååå rörd!!!

Tusen tack fina Pisan för ditt engagemang!!!  


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards