henbacka

Alla inlägg under april 2017

Av henbacka - 6 april 2017 08:38

Tjenis!

  

Ja nu känns det som att våren är här.

Har varit strålande väder de senaste dagarna...så välkommet!!!

I fredags kom William till mig igen. Började med att veckohandla, när ändå Williams far skulle göra det. Bäst att passa på när man ändå har skjuts. Lite träligt är det att inte ha egen bil faktiskt...men tur att exet förbarmar sig över mig och låter mig hänga på.

Under lördagen firades vår vän Åsa som har fyllt år, så det blev en liten grillfest hemma hos Ante:

 

Det blev 2017's första grillning  

Jag tror att hon verkligen uppskattade att vi alla samlades och käkade tillsammans. Det är inte så ofta vi från det "gamla" gänget träffas nu förtiden.

------

I tisdags så blev jag bjuden på lunch på stan av mamsen. Därefter blev det lite shopping av kläder till Willeman. Jisses vad han växer!!! Måste ju shoppa kläder till honom varje ny säsong/årstid. Själv kan man ha 20 år gamla kläder...och ve å fasa, jag har det också!?! Använder verkligen vissa av dessa urgamla kläder. Vette 17 om det är bra eller dåligt? Ha ha ha...

Helt jäkla omodern kanske?!?!    -TÖNT!!!

Efter vi varit på stan blev det en tur till skogs för att plocka lite påsk-ris. -Javisst, det är ju påsk nästa helg! Hiskeligt snabbt har detta årets första månader rusat fram! William passade på att tälja vassa spjut...som kunde döda en björn, om det skulle komma en, som han uttryckte det *fniss*

Willeman tycker ju att det är så himmelens kul att få tälja med "mora-kniv" -En grabb-grej kanske? :-)

 

Ja våren verkar ha kommit på riktigt nu...MEN, ja alla har väl hört talas om "april-väder"? Så än kan det komma rusk och snö. Men varför gräma sig över det, dessa varma soliga dagar?

(Bara för att jag skriver om just detta nu, så kommer det säkert börja snöa redan i eftermiddag... har ju hänt förr att jag skrivit om väder och bara sekunder efter publisering här i bloggen, så bestämmer sig vädergudarna för att det måste ju ändras på studs)

-------

Idag har jag en tid hos frissan för hårklippning. Verkligen på tiden då det är nästan 2 år sedan jag klippte mig senast, så det lär ryka över en decimeter hår skulle jag tro, ty det är hur slitet som helst.

Nervös är jag dock, måste jag erkänna. Inte många gånger i livet som jag har kommit nyfriserad från frissan och varit nöjd. Kanske just därför det går så långt mellan gångerna???

-------

...amen då så:

Ha ett tok-fint veckoslut alles!!!

  

Tjingeling!

_______________

_______

_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards