henbacka

Alla inlägg den 9 december 2015

Av henbacka - 9 december 2015 00:59

Hej igen bloggen!


Verkar som henrikssonskan har fått skrivklåda?   

Ibland är hon himla förtegen, å ibland skriver hon mycket ofta om mycket litet.

-Jisses, å ibland skriver hon tydligen om sig själv i tredje person...sicken knaspropp!   


Kvällen har spenderats till lite PH-tittande (=Paradise Hotel...ja...jag skäms inte heller..hehe), julklappsinslagning, Uppackning av inköp och upphängning av den fina skapelsen jag köpt.

 

Visst är meny-tavlan fin som jag köpt?

Jag är så nöjd med den!

Vi har länge pratat om att göra en vecko-matsedel här hemma, i flera år faktiskt, men har aldrig riktigt kommit till skott. Nu är det problemet löst, för nu kan vi med enkelhet göra det. Med hjälp av denna fiffiga tavla av trä som har små klädnypor fastsatta, där man kan byta dessa laminerade små lappar kvickt. Dessutom är den jätte-tjusig att ha på väggen vid ingången till köket!

Är du också sugen på en likadan? Då finns den att köpa på Tradera av en påhittig och pysslig tjej som tillverkar dessa. "scrappizz" heter hon där.

Detta blev en liten julkapp till oss själva i förskott   


Julklappar ja...faktiskt så är jag nästan klar för i år med mina julklapps-inköp. Jag har julklappar till tio personer klara, så nu återstår bara klappar till två.


Ikväll slog jag in det största paketet. Det är inte det enklaste att slå in stora och samtidigt mycket tunga paket, som man måste vara försiktig med, ty det kan gå sönder om man är ovarsam...hehe...vad kan de vara i det måntro?

 

Jag blir nästan nyfiken själv när jag skriver så där  


Det är så skönt att jag började i tid med klapparna i år!

Då finns tid till annat jul-pyssel!


Nu ska jag gå och krama kudden!


Nattinatt!
__________

_____

_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards