henbacka

Alla inlägg under maj 2016

Av henbacka - 13 maj 2016 12:42

Ja då var det fredag igen och då ska alla vara glada inför kommande ledighet.

Gina är dock inte så glad just nu, för hon försöker planera packningen inför Turkietresan som bär av på måndag, samtidigt som hon snorar, toknyser och har vansinning hosta. Ont i alla leder har hon dessutom. Varje gång hon böjer sig ned över byrålådorna för att kolla igenom kläderna, så riktigt droppar det från snoken. Fräscht!!!

-Inte alls lätt att vara Gina just nu!

Gina tycker vansinnigt synd om sig själv. Måtte detta ha gått över till på måndag!!!

Gina är förövrigt en fåntratt som pratar om sig själv i tredje person!

  

Jag tänkte att packningen inte skulle bli lika stor som alla andra gånger jag har rest, därför börjar jag nu planera packningen tre dagar i förväg. Tänker heller inte shoppa järnet, när det kommer till sommarkläder jag ska ha med mig.

Ty har man lyckats fått tag i en galet billig utlandsresa, så ska man väl inte spendera massivis med slantar på kläder man ska ha med...VÄLL? :-)

Jag ser nu när jag går igenom sommarkläderna att jag måste inhandla ett lite längre vitt linne i allafall, så jag kanske måste bege mig ut till Birsta ändå ikväll?

 

Birsta lockar inte alls just nu, för jag vill bara vara hemma och kurera mig, så jag förhoppningsvis är frisk på avresedagen. Men, men...vad göra? Måste ju ha ett vitt linne som jag kan ha under min otroligt genomskinliga vita klänning som visar allt.

 

Underklänningen som är fastsydd under spetstyget, täcker inte tillräckligt.

Vill ju inte bli häktad av turkisk polis för förargelseväcknade beteende alteranativt exhibitionistisk blottning heller, där valkar, celluliter och underkläder syns. Heeeela valrossliknande härligheten lixom!

  

Trevlig Helg!

________

___

_

Av henbacka - 11 maj 2016 21:38

Hola!

Idag har det varit en härlig dag.

Solen har strålat, dock var vindarna lite småkyliga.

Min mor, jag och William for till stan för att växla lite slantar på Forex. Det bär ju av till Turkiet på måndag...-en spontanbokad resa. Både min mor och jag behöver lite rekreation just nu och vad är bättre rekreation än en all-inclusive-resa till värmen? Vi bestämde oss igår kväll och bokade då...hastigt och lustigt!

Ska bli så härligt!

När vi hade växlat slantar, så gick vi på Ming Palace och käkade lite kinamat. Som vanligt blev det Pekingsoppa, Fyra små rätter för mig och mamsen och friterad kyckling och glass för willemannen. Ok...glass på en onsdag är ju vanligtvis inte okej att äta, men vad sjutton, det är ju Lill-lördag i sällskap med mommen...då får man faktiskt käka glass :-)

 

Det blev även lite shopping när vi ändå var på stan. Mormor köpte byxor, två tröjor och en tuff jeansskjorta med huva till William. Kolla bara vad cool han är i jeansskjortan!

  

På återseende!

_____________

_____

_ 

Av henbacka - 10 maj 2016 14:43

Jag hade precis placerat mig tillrätta i solstolen ute på balkongen och försett mig med varmt kaffe, vatten och en självhjälpsbok...MEN vad kunde man vänta i nästa sekund?

Jovisst, på momangen när jag funnit mig tillrätta där och bara skulle mysa på, så dök det upp en massa moln, blåst och regn. Ödets ironi eller bara just typiskt? Kanske någon högre makt tyckte det var onödigt att läsa den där självhjälpsboken, för jag är redan så bra?

Ha ha...nja, de högre makterna tyckte nog snarare att det inte fanns så mycket hopp för denna tjuriga träskalle att lära om    

Kanske att de tyckte jag skulle göra någon nytta inomhus istället? Men jag har just ingen ork till att göra någon nytta idag, då jag har så ont i halsen och är tokförkyld.

Högre makter? Finns det ens?

Ibland känns det så och då konstigt nog, speciellt när man har oflyt? När allt bara flyter på och går bra, så har man inte en tanke på de högre makterna. Hmmm? Varför just när det är negativt tro?

Även de icke troende ber till Gud när man vill ha hjälp i krissituationer, men när allt flyter på sin gilla gång i livet, så verkar det inte finnas någon gud alls i tankarna?

Jisses, hur kom jag in på Gud här nu? Jag hade bara tänkt att skriva lite väder och pyssel i detta inlägg  

Ja men då så...till saken:

Det får bli lite pyssel denna molniga och regniga dag istället.

Dessa gjorde jag senast:

 

 

Det har blitt rätt mycket smycken av träpärlor senaste tiden.

Jag tycker det är så mjukt och skönt mot huden med just träpärlor, dessutom väger de knappt något. Dock förstörs lite av mjukheten när man blandar in metalldelar...MEN det ska ju vara snyggt också, eller hur? Vad är snyggare då än "Nature meets Metal?"

  

Åh herre, ~vad skriver jag? Jag är för gammal för detta *skratt*

~~~

Må gott!

________

___

_

Av henbacka - 9 maj 2016 11:55

Vilket sagolikt väder vi har haft denna helgen som just passerat!!!

Gassande sol, kring 22-25 plusgrader och...ja, helt enkelt ett riktigt sommarväder!

Det blev grill-premiär, kubbspels-premiär och skippa-ytterjackan-premiär  

I fredags var vi till Antes föräldrar, där faster Maria var hemma på besök. Där grillade vi och spelade kubb.

 

I lördags åkte vi och hälsade på vänner som har sin husvagn ståendes på urmysiga Bergafjärdens havsbad-och camping.

Där firade vi frun i familjen som hade fyllt år. Vi fikade, käkade mat på Bergafjärdens restaurang och hade allmänt bara supertrevligt.

 

Igår cyklade Ante och William den 5 km långa sträckan till Himlabadet(äventyrsbad) och badade några timmar och sedan cyklade de hem igen. Så himla bra gjort! Jag tror aldrig att jag hade orkat vara fysiskt aktiv så många timmar?

~~~

Idag fortsätter solen att lysa, men det är inte lika varmt ute. Dock härligt ändå!

Ibland är livet bra gött!  

Av henbacka - 2 maj 2016 22:31

Idag har det faktiskt varit rätt så varmt ute och solen har gassat på ordentligt.

Hejja hejja..underbara sol -I love U!  

Må solen vara här för att stanna nu och att vi får en jättefin sommar! Mycket bättre än förra sommaren, som inte alls var så härlig som den bara kan vara.

~~~

Igår, den första dagen på maj, blev det en säsongspremiär-tur på cykel för min del.

Ante och William har redan hunnit tagit några turer och cyklade med lätthet...bara gled fram...

 

-Hallå, vänta på mig!!!!

Vem tror ni flåsade mest? :-)

Jisses sicken usel kondis jag har!!! Helt dödsslut efteråt...hehe!    

~~~

Ikväll har vi sett det andra avsnittet av säsong 6 på Game of thrones och avsnittet avslutades med att Jon Snow vaknade upp från döden. Nu undrar man ju bara om han kommer att vara som sig själv eller blir som förbytt...han kanske blir någon slags zombie och slår sig ihop med White walkersarna? :-)

~~~

Idag kom min mor hem till oss och hälsade på. Hon hade köpt med sig sushi till oss vuxna. William åt köttbullar och mos.

Herregud vilken fröjd för smaklökarna det var med sushi! Det var flera år sedan jag åt det nu...och jag minns faktiskt inte att det var så himla gott? Behagligt mätt blir man också och inte så stinn som man kan blir när man äter rött kött, våldtagen potatis(=oljiga strips/kroketter:-) ) och feta såser.

~~~

Det blev ett rörigt inlägg idag också.

Inga röda trådar här inte, utan bara brokiga osammanhängande och ostyriga trådar...

-precis som jag!

  

Tjingeling!

____________

_____

_

Av henbacka - 1 maj 2016 14:08

Välkommen maj månad!

 

Denna maskros fotade jag med systemkamera ungefär vid samma tid för 2 år sedan, när jag gick en fotokurs.

Än så länge har jag inte sett så praktfulla maskrosor i år, men igår såg jag massor med vitsippor och blåsippor ute i Ängom/Njurunda, där vi firade valborgsmässoaftonen med min mor och hennes man.

Vi hade en helmysig dag och kväll där ute i Ängom, med god mat och dryck och trevlig samvaro. William och Ante passade på att köra "offas" nya fyrhjuling och de körde Williams drönare som han fick när han fyllde år.

Majbrasa, tipsslinga, lotterier mm höll Ängoms bygdegård med. Så trevligt arrangemang! William vann första pris i barn-tipsslingan där han hade alla rätt. Första priset innebar att man fick gå först fram och välja bland alla grejorna som olika företag hade sponsrat Ängoms bygdegård med. William valde en plånbok :-)

 

 

 

 

 

  

Riktigt mysigt var det!

Solen var framme hela dagen, dock var det lite småkyligt i luften ändå.

Bilderna från igår fotades med min Iphone och Antes Sony och blev rätt okej. Funderar på att plocka fram min systemkamera som jag inte har använt på nästan två år nu. Hoppas jag inte har glömt bort allt jag lärt mig om ISO, bländare och slutare?

~~~

Avslutar dagens inlägg med bilder från ungefär samma tid 2014, som jag fotade med systemkameran:

   

 

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards