henbacka

Alla inlägg under juni 2016

Av henbacka - 26 juni 2016 21:23

Midsommarhelgen som nu nästan har passerat, spenderade vi ute på Bergafjärdens Camping och havsbad med nära vänner som har sin husvagn ståendes där.

Själv hyrde vi en stuga, precis som vi gjorde i fjol under midsommarhelgen. Blir lite trångt om alla ska sova i deras husvagn :-)

Detta år fanns inte någon av de nyare stugorna ledig, så vi fick nöja oss med en av de äldre stugorna som inte har egen dusch och toalett, men det gick bra det också.

  

Man sover ju bara i alla fall i den...ja, och käkar frukost då förstås. I övrigt hänger man i vännernas husvagn och förtält i stort sett hela tiden. Man käkar traditionell sillunch, grillar och umgås. Blev brännbollsturnering på stranden i år också, liksom i fjol...även lite minigolf, också som i fjol -mycket favorit i repris här :-)

 

En härlig helg med goa vänner har vi haft! Allt flöt på som det skulle och vi fick till och med en del sol under denna midsommarhelg och det är inte alltid man har den turen.

-Nja...nästan allt flöt på som det skulle.

Inte när Henrikssonskan skulle duscha i de allmänna duschutrymmena, då hon nyduschad och blöt kom på att hon glömt att ta med handuken. Det blev lite som den där Sven Melander-sketchen, när han står och torkar hela kroppen under en handtork...ha ha ha!

 

Ok nu fanns ju ingen sådan, men som tur var fanns papper att dutta sig torr med. Tog en himla tid må jag säga *skratt*

Hoppas du som läser också har haft en riktigt trevlig midsommarhelg...utan torkningsproblem! :-)

  

Tjingeling!

__________

____

_


Av henbacka - 22 juni 2016 10:23

I måndags strax efter lunch var vi hemma efter en vecka i Side, Turkiet.

Vi har haft en otoligt härlig vecka där 13-20: e juni. Ville inte åke hem alls  

Hotellet vid bodde på hette Hotel Dream World resort och var ett riktigt fräscht hotell, med jättegod mat och trevlig underhållning. Hotellets strand vilken man tog en liten buss-transfer till, erbjöd bad, sol, boule, beachvolleyboll och hade även en rätt stor snackbar där vid stranden där man kunde äta lunch, också all-inclusive som på hotellet.

Sanden var sagolikt mjuk...nästan lika finkornig som vetemjöl  

Hotellet och själva stället får 4,5 av 5 i betyg av mig. Hade wi-fi fungerat bra, så hade det fått full pott.

Vi gjorde en båtresa över Manavgatfloden, men den var en riktig besvikelse. Ty det var bara ett badstopp på 40 minuter på hela dagen och det var fruktansvärt hett ute. Dessutom hade vi blivit lovad all-inclusive på båten, med fri lunch och soft drinks (vatten, läsk, kaffe), men det var bara lunchen som ingick. Vatten, läsk mm. fick man köpa till hutlösa priser...så lite lurad känner man sig. Jag är dock glad över att jag gjorde Manavgat-båtturen, ty då behöver jag aldrig ens fundera över om den skulle vara något att åka på, om jag åker till Side igen :-)

En av dagarna där nere tillbringade vi på systerhotellet "Dream World Aqua", som hade aqua park, dvs massvis av vattenrutchbanor och pooler. Det kostade ca 100 kronor per person och då ingick även hotellets all-inculsiv under den dagen. Det var verkligen roligt tyckte vi allihopa. Dock ett evigt springande i en massa trappor...men det behövdes nog, så mycket gott som vi har ätit och druckit...och annars knappt rört oss någonting. Sista dagen vi tillbringade där nere, så skaffade sig William en henna tatuering...en mus, hans favorit-djur, vad annars? :-)

Ja, det var en kort beskrivning. Egentligen var det så mycket mer, men har inte så mycket tålamod till att skriva mer just nu...utan bilderna får visa:

 

 

 

 

  

  

Güle güle!

__________

____

_

Av henbacka - 9 juni 2016 21:34

Ja, precis som rubriken antyder, så har denna vecka varit lite små-hektisk, men samtidigt jätterolig.

  

Måndagen som passerade var ju Svenska flaggans dag och då var min vän Sanna hemma hos oss.

Vi hade en jättetrevlig dag! Det blev förstås mycket prat och skratt. Vi gjorde mat tillsammans och grillade. Smaskens var det! Vi avslutade dagen med en fotbollsmatch...där Sanna och jag lät Ante och Wille vinna för att vara schyssta...hehe...eller hur var det nu?

Här inmundigas grillat med tillbehör:

 

Ok, jag ser ju inte riktigt riktig ut på denna bild. Hade varken kammat håret eller nåt annat liknande. Solat på balkongen hade jag gjort också, därför den illröda nyansen på huden :-) Men jag måste ju lägga upp en bild från den härliga nationaldagen som bjöd på riktigt toppenväder.

~~~

Igår tog min halvbror Simon studenten och vi var och grattade honom hemma hos min far, där studentmottagningen hölls. Det var mycket folk där och det bjöds på väldigt mycket gottigheter. Bål, smörgåstårta, pizzabullar, kycklingspett, köttspett, parmaskinke-rullar och en massa annan mat som jag inte vet namnen på. Till efterrätt bjöd de på sommrig jordgubbstårta och en massa andra bakverk.

Tänk att min yngsta bror nu har tagit studenten! Jisses, vart tar åren vägen???

Jag lägger inte upp någon bild på honom här, då jag inte har frågat honom, men en bild på den lövade entrén kan jag bjuda på :-)

Idag hade William sin skolavslutning, där årskurs 2 avslutades.

Efter flagg-tåg/parad upp till kykan och skönsång från alla barnen i kyrkan, så åkte vi (farmor, farfar, mormor, jag, Ante och william) ned på stan och käkade på Grekiska Kolgrillen...och det var också smaskens kan jag lova! Vi har nog infört en liten tradition här i vår familj. Ifjol åkte vi också ned allihopa och käkade på stan direkt efter skolavslutningen, men då satt vi på 1891's uteservering och åt. Det kunde vi inte göra idag, då det blåste riktigt iskalla vindar.

 

Efter vi käkat på stan idag...så åkte vi ut allihopa på Toys R Us, där willemannen fick en examens-present...en Kylo Ren-mask (Disney Infinity-spel-karaktär) som förvränger rösten när man pratar i den. Det absolut häftigaste man kunde ha enligt William :-)

~~~

Här har nu en nöjd willeman just somnat och jag sitter nu och tänker igenom packningen som ska med till Side/Turkiet på måndag. Jag misstänker att morgondagen går åt till att tvätta och stryka en del som ska med dit.

Ska bli så härligt med sol, bad, slappa och All inclusive!

  

...A men då så:

Trevlig helg alles!

_______________

________

_

Av henbacka - 5 juni 2016 13:53

Merhaba!

     

Här strålar solen igenom moln idag. Trots allt en rätt fin dag faktiskt. Dock har veckan som gått erbjudit mycket finare dagar med mer sol.

Jag ska väl inte klaga på för lite sol egentligen, ty jag och mamsen hade en toppenfin vecka i Turkiet 16-23:e maj.

Mycket sol, bara en dag med regn...Så tacksam för det!

Hotellet vi bodde på hette Kleopatra Royal Palm Beach hotel och var beläget en pyttebit från Alanya city. En mycket trivsamt hotell som jag rekommenderar varmt.

Nära strand och nära pulserande Alanya city   

Det bidde sol, bad, god mat, goda drinkar, den obligatoriska båtutflykten...piratbåten hette Vikingen denna gång och den har jag inte åkt med förut. Hamam struntade vi i denna gång, då man inte vet hur pass hårdhänta de är. Förra gången så sa jag till innan att de skulle vara "gentle" för jag har ryggproblem...dock slutade det med att skrek jag av smärta...och då kan man inte annat än att bli rädd för sådan massage.
Därför skippade vi hamam denna gång och hade istället bara positiva upplevelser.

 

Åker gärna dit igen till samma hotell någon gång framöver!

Om drygt en vecka...hör och häpna, så åker jag till Turkiet igen, men med familjen denna gång.  

Denna gång bär det av till Side och det ska bli spännande, då jag aldrig har varit just dit.

Det blir sjätte gången jag åker till Turkiet då. Kanske är dags att lära sig lite mer än hälsningsfraser på turkiska?   

Bloggandet här har det blitt lite si och så med, den sista tiden...men jag lovar:

I'll be back!  

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards