henbacka

Alla inlägg under mars 2015

Av henbacka - 31 mars 2015 00:43

Då var det dags igen för att skriva ned några rader nattetid.
Jag gillar natten, då det är lättare att sålla och strukturera upp bland tankar.

Dag 89, år 2015 var en mulen måndag. Solen var frånvarande och det var kring fem plusgrader ute.
William gick hem direkt efter skolan. Vi stängde in oss i badrummet på nedervåningen tillsammans med "Lillis", den ena av dvärghamstrarna. Hon behöver aktiveras rejält, den lilla tussen, så hon är lugn nattetid. På natten brukar hon annars springa omkring som galen i buren. Bita på gallret, gräva hysteriskt och leva allmänt rövare.
I badrummet hade vi byggt ihop hus, trappor och stegar av lego. Samt att vi hade tagit in en massa andra saker, som typ toarullar, bollar, Pippi-hus mm.
Lillis sprang länge fritt omkring där i badrummet. Hon verkade tycka det var roligt.
Vi får se nu om hon är lugnare i natt? Hon har inte börjat ännu i alla fall.

Bilder på just Lillis galenskaper har jag inga av, men jag har andra bilder på de senaste dagarnas pyssel.

Jag har länkat några armband till exempel och gjort några örhängen.

Här är några:

          

Det är bara enkla länkade armband, ty jag har en sådan röra i mitt hoppyrum, så jag hittar inte alla saker  


Men då så...nu ska jag också krama kudden!
Nattinatt!
_________
_____
_

Av henbacka - 30 mars 2015 01:02


Halloj!

Nu blev det ett nattligt inlägg här, daterat den 30:e mars/Måndag.

Dock är det inte måndag ännu för mig, ty jag har inte gått och lagt mig ännu.

Nog för att jag är tok-trött nu och skulle behöva sova. Känns sandigt i ögonen och snurrigt i kolan  

-haha...ja nästan så snurrig som han med de rullande ögonen faktiskt, för sömntabletten har nu börjat verka.

Jag känner ändå för att skriva lite här i bloggen.

Trots regn, så hade vi en jättemysig eftermiddag hos min mor och hennes man i deras redan påsk-pyntade stuga.
Min mor/Williams mormor frågade William om han hade fått några påskägg ännu och han svarade att det hade han inte fått.
Då kommer mormor fram med en ägg-kartong och säger:
-Ja, men då är det på tiden att du får det!
Ha ha ha...ni skulle ha sett willemannes snopna ansiktsuttryck!
Jag säger "Jag tror mommen har missförstått det där med påsk-ägg...men de här är ju bra också, för du gillar ju löskokta ägg vännen, så nu är det bara att koka!"
William tokskrattar!
Dock var det inga ägg man kan koka i äggkartongen, utan det var Kinder-ägg  


Bilder från eftermiddagen:
           

Japp, bjuden på middag blev vi också!
Ibland är livet bra gött!

Hoppas ni som läser också har haft en fin helg!

Kramar!
__________
_____
_
 

Av henbacka - 29 mars 2015 13:29


Ja, jag bara måste skriva ett inlägg till här idag.
Jag har köpt en ring, som är gjord av en gammal silversked.

Vilken genial idé att tillverka ringar av gamla silverskedar! 
Se så fin ringen är:
 

Har inte fått hem ringen ännu, så det är inte mina bilder. Det är tjejen som tillverkat den som har fotat bilderna.


       

Så tjusig, tycker jag!

Nu längtar jag till att jag får hem detta bedårande hantverk!


Tjingeling!
__________
_____
_

Av henbacka - 29 mars 2015 12:39


Har ni ställt om klockorna? En timme framåt denna gång.
Ante hade gjort det när jag vaknade, så det känns som att jag sov länge idag  

"Sommar-tid"...hmm...känns som att sommaren är väldigt avlägsen nu, då det är kallt och trist väder ute nu.

Ingen sol, bara regn och ca 2,5 plusgrader.


I fredags föll en massa snö:
  

Igår var det sol och idag regn, så nu är det bara en massa slask av den snön som föll i fredags.



I fredags fick vi även sära på dessa sötnosar som inte kan hålla sig sams.
 

Så nu har vi två burar. En i Williams sovrum och en i vardagsrummet. Det var tvunget att sära på dem, då den ena, "Storis" for väldigt illa och skrek så hjärtskärande. "Lillis" däremot verkar sakna "Storis" väldigt mycket och har börjat att bita i gallret på buren, sedan Storis försvann därifrån.

-Ja, de heter så, Lillis och Storis...hehe...fantasi-rikt va?

På bilden ovan är de i ett lekhus som William har gjort till dem.

Igår testade vi att ha dem tillsammans i lekhuset igen, men det gick absolut inte, då "Storis" skrek värre än någonsin. Så tråkigt!!!


Snart ska vi bege oss till mammas och hennes mans stuga och där ska vi spendera resten av dagen. Det blir garanterat jättemysigt.

Ha nu en mysig söndag alla ni andra också!

Kram!
_______
___
_



  

Av henbacka - 26 mars 2015 12:09



Igår kom en hängig William hem från skolan.
Han frös, var jättetrött och allmänt hängig, så jag tog tempen på honom och den visade 38.4

Senare på kvällen när han skulle lägga sig för natten hade han 39.3 Därför är han hemma från skolan idag, dock har han bara 37,2 nu idag.
Vi får se vad han har ikväll och ifall det blir någon skola för honom imorgon?

Till helgen tänkte vi åka och hälsa på min mor och hennes man i deras stuga. Vi får hoppas att William har frisknat på sig till dess. Det var ett bra tag sedan nu som vi var där ute i deras stuga i Ängom/Njurunda.
De trivs så bra där ute, så stugan ska bli en permanent bostad för dem. De håller på att fixa med trekammarbrunn och har planer för utbyggnad av det lilla huset. Min mors man är ju snickare, så det ska han greja själv.

Jag har trätt ett enkelt litet armband till min mor, som också är "Bestemor" till William  
 

Bestemor betyder ju mormor eller farmor på norska. Jag gillar just det ordet!

Min mor var mycket i Norge när hon var liten, ty hennes mor/min mormor var norsk. Hon kom från Tromsö i Nordnorge.
Själv har jag aldrig varit i Norge, men vill gärna åka dit en dag.

Ha nu ett fint veckoslut!
___________________________
_________________
__ 

Av henbacka - 25 mars 2015 13:19



Ja då var det onsdag igen då. Odens dag!
Med åren glömmer man sådant man lärt sig i skolan en gång, men willemannens lärande i skolan fräschar upp ens egna kunskaper.
William satt härom dagen i kökssoffan och rabblade veckodagarnas namn och var de kommer ifrån.
Så med andra ord, idag är det onsdag, som är uppkallad efter den fornnordiska guden Oden  

Solen skiner idag. Det är en vacker dag, men plusgraderna är lite snålare idag än igår, dock rätt vindstilla. 

Två plusgrader har vi här i Österro/Sundsvall just nu.
     

Se vad snön har tinat bort! Inte mycket snö kvar alls nu.

Igår efter skolan var William till frisören och klippte sig.
Se så stilig han blev:
  
Mammas gokille! Jag tror han blev rätt nöjd själv.

Nä nu ska jag göra lite nytta här hemma innan William kommer hem från skolan!

Ha en fortsatt fin Odens-dag!
_________________________
________________
___


Av henbacka - 24 mars 2015 13:56


Ja, dag 83 på detta år. Om 8 dagar har vi kommit en fjärdedel in på år 2015, alltså en förbrukad fjärdedel.

-Jisses vad har man gjort av den tiden då? Får ångest när jag tänker så. Tiden får man ju aldrig tillbaka.

Jag skrev inget här igår, men det hände inget speciellt då förutom utvecklingssamtal för William på skolan. Han sköter sig bra där och lär sig som han ska. Dock måste han träna lite mer på en del saker.

Det som är lite smålustigt är att han verkar ha samma problem som jag hade i första klass, dvs lite svårare med att skriva med gemener. Det var bara versaler jag gillade och de "nya" små bokstäverna man skulle lära in, var urtråkiga, då jag tyckte jag redan behärskade alfabetet.

Det var ju så onödigt liksom  
Man blir så stolt när man går på utvecklingssamtal, då man får höra vad han lärt sig och vilka framsteg vår lille kille gör!
I övrigt hände inte så mycket igår.

Idag skiner solen och det är ca 5,5 plusgrader ute. Blåsten är hård, så det känns kallare än vad det är.
Jag vaknade med att jag låg på rygg i morse. -NEEEJ, tänkte jag genast. Det innebär att jag kommer att ha gräsligt ont i ryggen hela dagen idag...och faktiskt det har jag. Inga tabletter har bitit ännu och det hugger till i ländryggen för varje steg jag tar.
Tänk om man ändå kunde binda fast sig själv under natten, så man bara låg på sidan. Det funkar bäst för min skrotiga rygg, har jag märkt.

Vad hittar man på när man har ont i ryggen då? Jo, faktiskt så kan man pärla lite. I alla fall lite enklare smycken som man kan stå när man gör.
Jag gjorde ett litet enkelt armband till William och när jag ändå var igång gjorde jag ett färglatt armband av en salig blandning av pärlor, som jag hade i en burk för överblivna rest-pärlor.
  
 

Jag tycker detta färglada "hur-som-helst"-armband blev riktigt fint och roligt faktiskt!

Ha en fortsatt fin dag!
_____________________
_______
_

Av henbacka - 22 mars 2015 14:09


Ja, hövva så kallt det är idag!
Det är kring 3,5 plusgrader, men så starka isiga vindar att det känns som 3,5 minus istället. Solen är frånvarande och himlen är grå.

William är på födelsedagskalas på Drakborgen just nu och leker av sig. Bra att han får röra på sig med tanke på att gårdagen var så stilla och lugn!
William sa härom dagen att han också ville ha kalas på Drakborgen i år igen. Kanske lite fantasilöst med tanke på att han hade det förra året, men det är ju han som bestämmer och barnen har ju ändå kul där, så det är ju uppskattat. Man får piffa till det med någon annan liten grej istället...
Typ småpåsar med suddgummin i godispåsarna  
 



Jag lackade naglarna igår med ett lack jag köpte på Dollarstore i fredags.
Billiga lack brukar jag annars inte köpa, men denna färgen var så fin och jag tänkte, okej då om det inte är bra, jag går ju inte under av tio riksdaler. Värt att testa kanske?
Lacket torkade toksnabbt och färgen var mjuk och fin. Dock var lacket svårmålat pga tjock formula.
"Ztiz nr 28 Pink Baby"
  
Jag kanske borde ha tagit bort det förra klar-röda lacket innan, ty det syns längs nagelbanden. MEN jag orkade inte, då jag bara ville testa det billiga lacket lite snabbt. Sedan kan man ju även göra någon snabb sneddning/dekor på någon nagel som jag gjort om man har olikfärgat lack under. Det gör inte så mycket då med lite skavanker här och där...eller?

Nu får ni alla och jag ha en fin kommande start på den nya veckan!

Tjingeling!
______________
______
_


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards