henbacka

Alla inlägg den 19 december 2015

Av henbacka - 19 december 2015 13:45

Hej!

Idag är det milt ute. Bara 2 minusgrader, men is överallt.

Jag läste i Sundsvalls tidning att både busstrafik och posten hade fått ställt in turer pga halka. Varför inte sanda kan man tycka? Det är ju en rätt billig livförsäkring ändå?

 

-ja ni ser ju isen på vårt balkongräcke just nu, så då förstår ni säkert vad isigt det är på osandade vägar.


-Snälla snö...kom nu!!!

Det är julafton om 4 dagar och vi har det så fattigt med snö här i mellersta norrland, så snälla...KOM!!!


Jag blev så full i skratt förut efter vi hade ätit lunch.

Vi satt där vid köksbordet och skulle försöka prata lite engelska snabbt, för att William inte skulle förstå vad han ska få för julklappar av mormor. Grejen är ju den att William förstår nästan all engelska nu. Han lär sig engelska när han kikar på alla Youtube-klipp på paddan. Vi kan helt enkelt inte prata engelska med varandra längre, när det gäller grejer William inte ska förstå. Därför tänkte jag lära Ante "Sjörövarspråket". De flesta känner nog till det i min generation, eller? Det där språket man snackade med kompisar för att vuxna inte skulle förstå. Jag minns faktiskt inte så mycket tyska från högstadiet. Därför tänkte jag att sjörövarspråket kunde vara bra :-)

Jag började med att förklara: Konsonanterna i ord blir konsonaten+0+konsonanten igen. Vokaler rör man inte. Därefter sa jag "Lolegogo" i försök för att Ante skulle förstå. William utbrister då: LEGO!!! JAAAA!

Hahaha...William förstod, men inte Ante  

Så smidigt var det med sjörövarspråket! *NOT!


Jag försökte då att lära Ante "P-sråket", som jag också körde med när jag var liten...men han fattade ingenting.

P-språket var ett språk där man gjorde om vokalerna istället för konsonanterna. Man tog då vokalen +P +vokalen igen. Exempelvis: Gina, blir GiPinaPa eller Hur mår du, blir HuPur måPår duPu :-)

Det var totalt hopplöst att få honom att förstå dessa "barnspråk" Man ska nog vara barn själv för att kunna lära sig det...eller vara riktigt barnslig, som jag är :-)


Nog om barnsligt nu!


Birsta City skulle visst ha öppet till 20.00 ikväll inför jul-handeln. Vi får se om orken finns att bege sig ut i julhandels-vimlet sedan? Jag har bara två klappar kvar att köpa, så det går nog rätt snabbt?


Ha en fortsatt fin helg!
__________________

_______

_



Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards