henbacka

Alla inlägg den 17 december 2015

Av henbacka - 17 december 2015 20:44

Hua, vad knepigt det kändes att skriva dag 352!!!

Det innebär att det bara är 13 dagar kvar av år 2015. Jag blir alldeles snurrig på tidens accelererande framfart  


Sedan går vi in på 2016...Jisses!

Känns som att man snart sitter på hemmet i en vårdsalsfotölj och äter mat mot en pet-emot-kant på tallriken.

Hehe...snacka om att ta ut sorgen i förskott!  

Nä, jag lever nu...NU!

2016 ska bli ett bra år! Finns inget annat!


Imorse kom det lite snö, dock var det inget som stannade kvar på marken. Graderna ute är som igår dvs ca 6-7 minusgrader.


Dagen har jag tillbringat med att tvätta, plocka, laga mat och diska. Ja, annat har jag ju också hunnit med förstås. Letat fram adresser till julkorten, betalat vissa räkningar och pysslat lite. Gjorde några smycken och jag använde "Washi-tejp" för första gången:

 

Fungerade ju utmärkt till att piffa till tråkiga helvita presentaskar!

Enkelt och fint, tycker jag!


Imorgon är det fredag, så då blir det fredagsmys!


Kramar!
___________

_____

_



Av henbacka - 17 december 2015 01:15

Hej!

Då går vi in på den 17:e december och det har fortfarande inte kommit någon snö. Trodde aldrig att jag skulle sakna snön, med tanke på att jag inte är någon vintersport-fantast :-)
Men visst vill man ha en vit jul, eller hur?

Det är lite mildare ute enligt termometern. Bara ca 6 minusgrader nu. Det känns dock kallare...för super-frusna jag :-)


Kvällen har vi spenderat till lite julpyssel:

 

Vi gjorde även några julkort...men de kan jag inte visa upp här, ifall någon ska få dem läser min blogg :-)


Nu ska jag gå ock lägga mig jag också, som allt annat normalt folk!


Nattinatt!
___________

_____

_


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards