henbacka

Alla inlägg under november 2018

Av henbacka - 28 november 2018 10:39

Brrr! Känns ovant med frost och kyla!

  

 

 

 

Det är vackert med frost, men ack så ovant att frysa!

Från jobbiga värmevallningar till att riktigt frysa. Hormonerna jag har käkat nu i nästan en och en halv månad funkar. Vallningarna är som bortblåsta. Däremot fryser jag extremt mycket nu. Kanske hade varit bättre att käkat dessa hormoner redan i somras då det var extremt varmt klimat...och haft vallningarna nu istället?

-Nä...verkligen skitjobbigt med vallningar och tror inte det yttre klimatet påverkar där, då det känns som att värmen kommer innifrån som små sprängningar från ens inre. Liksom jorden/Tellus brinner inuti...hmm...klurar, brinner det där? -ja ja, tusentals grader varmt där inuti iallafall :-)

Ja, men det var ju bra att hormonerna funkar och att man äntligen känner sig mänsklig/vanlig dödlig och inte som ett brinnande inferno typ. Måste dock gnälla lite ändå, gnällkärring som man är...

  

Misstänker att det är lätt att gå upp i vikt med Östrogen och Gulkroppshormon?

Försöker tänka på att äta nyttigt...

 

 

-japp till och med lite kosttillskott!  

Frukt tvingar jag i mig nu också. Banan är det värsta -Urk, så sötsliskigt!...men oj så mycket spårämnen och nyttigheter de innehåller!!!

   

Har gått upp ett och ett halvt kilo nu på en och en halv månad...-HJÄLP, Vart ska detta sluta!?!?!

Måste ju köpa en massa nya kläder...

 

...Från omklädningsummet igår på NewYorker här i stan. Tröjan var mysig, men den hade ojämna sömmar med tråd-öglor och dyliga fel och det hade retat mig. Köpte dock jeansen...tänk vad märkligt egentligen att man köper trasiga jeans?

  


Av henbacka - 5 november 2018 08:24

I fredags hamnade jag och Williams far helt ofrivilligt på en bioföreställning. Vi skulle följa med William och hans två kompisar till Filmstaden för att köpa ut biljetter till filmen "Venom", som har en åldersgräns på 15 år. Vi skulle följa med för att säga att vi bedömde att det var okej för dem att se den, alltså ge vårt godkännande. Vi trodde att de räckte med det...MEN ICKE!

Vi var också tvungna att köpa biljetter och se den "läskiga" filmen med dem.

Grabbarna vägrade att sitta med oss töntiga gamlingar, så jag och Ante hamnade på raden längst bak i salongen och grabbarna satt 4 rader framför :-)

 

...filmen var faktiskt rätt bra. Mycket bättre än jag hade förväntat mig  

________

Den första helgen i november/All-helgona-helgen har nu passerat. Det var en riktigt lugn och fin helg, med sol och klart väder. Bilder från lördagen:

 

Många svenskar förväxlar fortfarande Halloween med Alla helgons dag. Mig personligen gör det ingenting, men jag vet att många äldre tar väldigt illa vid sig, när barnen ringer på dörrarna för "bus eller godis" just på Alla helgons dag. Halloween är ju alltid den 31:a oktober enligt traditionen från USA, men i Sverige finns det nog ingen riktig dag spikat för detta firande, utan bara att det sker dagarna kring Alla-helgons dag...MEN INTE just på denna dag!

Här är William med sina kompisar utklädda för bus eller godis förra veckan, den 31:a oktober:

 

-Läskiga masker där!

  

Mest populärt var det tydligen enligt "Metro", att klä ut sig till SD´s partiledare Jimmie Åkesson. En pappmask föreställande Jimmie Åkesson var den mest sålda masken hos Partykungen under oktober...

...Läskigt värre!   

Av henbacka - 1 november 2018 10:57

Jag säger bara Självkärlek!

  

....självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek, självkärlek...

och

Själv-kärlek!

 

Låter kanske lite "Dirty" i vissas öron, då jag hört folk nämna det ordet i andra sammanhang :-)

Men nu pratar ju jag om kärleken till sitt eget ego!

Har tänkt så här en tid nu...och har även läst och hört att många människor fantastiskt nog, börjar tillämpa detta tankesätt mer och mer.

, även dags för mig att börja tillämpa det, för ett lyckligare jag med trygghet i mig själv.

-Vilket både resulterar i ett lyckligare jag och en lyckligare omgivning med nära och kära!

_____

Man vill så mycket och man vill så väl och det är sååå lätt att förbise sig själv och sina egna behov. Dock slutar det aldrig bra om man riktigt försummar sig själv och upprepar misstag gång på gång!

 

AMEN!


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards