henbacka

Direktlänk till inlägg 7 december 2015

Den första helgen i december som passerat...

Av henbacka - 7 december 2015 00:24

Hejsan!


Jepp..Då har den första helgen och andra advent också swishat förbi. Ja tiden går hiskeligt snabbt!

....så snart har vi sommarn här igen   


I fredags så var jag och William i Birsta, bara han och jag. Vi köpte lite nödvändigheter, gick och kikade på eventuella julklappar och fikade på "Charm" där i Birsta city.

 

Vi hade det bra mysigt där i fredags!
Dock var bilresan dit lite läskig. Det tyckte både willeman och jag, ty jag såg ingenting när jag körde längs den hala timmervägen. Det spöregnade på icke upplyst väg och det var bäcksvart ute och då när man får mötande bilars ljus som först reflekterar och bryts knepigt i bilrutan och sedan i glasögonen...-Nä fy, vad otäckt det var!!!

Jag kör inte bil så ofta heller nu för tiden, så man kan inte säga att jag är en van bilförare precis.
Jag körde 60 km/h hela vägen till Birsta, trots att hastighetsgränsen är på 90. Jag tror ingen hade anklagat mig för att ha kört som en flyende bil-tjuv där i alla fall...en riktig fart-snigel var jag! Men alltså, jag vågade inte köra fortare, när jag hade så dyrbar last i bilen -den dyrbaraste av alla! 

Jag hade nog varit mindre orolig om William inte hade varit med i bilen där. Jag var sjöblöt i svett när vi kom fram till birsta efter att ha kramphållit i ratten och tok-stirrat på vägen hela vägen dit.

När vi skulle åka hem igen, så dugg-regnade det bara, så då var det lite lättare att köra.


Regn.

Ja så fort det kommit lite efterlängtad snö, så bara måste det börja regna!?!? Kunde inte den lilla snön som föll sent i onsdagseftermiddag ha fått stanna kvar? Istället fick vi en slaskig och hal andra advents-helg här i Sundsvall.

Helgen har varit fin för oss i alla fall...inomhus !  

I lördags kom nära och kära och firade Ante som egentligen fyllde år i tisdags. Passar bättre med uppvaktningar på helgen när man är ledig från jobb och skola.

 

Han fick en skruvdragare av bättre modell än den han hade, samt en hel liter Whiskey.

Så nu får han bälja i sig och skruva utav helv**e...förhoppningsvis då inte samtidigt  

Nä, det tar nog bra lång tid innan den där är uppdrucken. Vi dricker så sällan i vår familj. Det blir väl så när man har barn? Det var annat förr när man var yngre och "ansvarslös" :-)

Gott är det i alla fall med whiskey! Det tycker både jag och Ante   


Idag var William på karateträning och sedan for de och käkade jul-gröt hos vänner. Själv var jag hemma...ty jag hade massor att poa på med här hemma.


...då så:


Då välkomnar vi den andra veckan i december!
_______________________________

_______

_

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards