henbacka

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av henbacka - 10 juli 2015 14:08

Halloj!


Jag sitter just nu och googlar snittblommor. Det finns ju så många fina ihopsättningar av blommor till bedåranade buketter. MEN vad är rätt enligt vett och etikett till en mamma som fyller 60 år?

Personligen tycker jag vita liljor är så fina i buketter, men just sådana förknippas ju med begravningar...dumt nog!

De är ju så tjusiga!

    

Röda rosor hör ju kärleken/frieri/bröllop till, eller?

Jag skulle vilja köpa en bukett till min imorgon 60 åriga mor, där det är vita liljor, vinröda rosor och någon blå blomma här och där. Sedan vill jag även att blommorna i buketten är i olika höjd, så det blir lite spröt som sticker ur här och där. Är det någon som förstår vad jag menar? :-)

Varje år när hon fyller år, kommer jag ut ur någon blomsteraffär med rosa blommor..alltid det rosa som dominerar! Varför sätter de alltid ihop rosa blommor i buketter? Det är faktiskt lite tjatigt. Jo, jag gillar rosa, men jag vill nu ge min fina mor något speciellt. Jag är ingen expert det är därför jag nu googlar blombuketter, för att veta vad jag ska säga till expediten som ska sätta ihop buketten.

När jag läser om vad man bör och inte bör ge när någon fyller jämnt, så står det som huvudregel: "Bigger is better, Go big or go home."

...och jag vill verkligen "Go Big"...denna gång när mamsen fyller 60 år.

 

Visst är hon fin min lilla mamma!

Gratulationskortet har jag gjort klart, med både dekor och vers.

Presenten köpte vi igår...

 

...och nu är det bara blommorna kvar.

Jag kan inte visa och berätta här, vad allt innehåller ifall hon skulle läsa.

Det måste ju bli en överraskning imorgon  


Ja men då så...nu ska jag googla vidare på blommor!


C U!
______
___
_



Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards