henbacka

Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Första inlägget, första mars och dag nr 60

Av henbacka - 1 mars 2015 10:42



Hej!



Ja men då testar jag att skriva ett inlägg här då, den första dagen i mars och även den sextionde dagen av 2015.

Allt ser lite småknepigt ut här, men det tar ju sin lilla tid att lära sig hur allt fungerar när man ska börja blogga på ett nytt ställe.


Igår dog vår lilla dvärghamster. Det var så otroligt ledsamt!
Även de minsta djuren har ju stor personlighet.


Lilltass
Född 2013-04-12

Dog 2015-02-28

Du är väldigt saknad Tassitassi! <3




Ja, i dag är det som sagt den första dagen i mars månad. Solen skiner och det är ca fyra plusgrader här i Österro/Sundsvall.
Min sambo Ante hjälper barnen att bygga en snöfästning ute på tomten.


   
...en del passar på att njuta av solen, medans vissa andra jobbar.    




-Japp, då var det första inlägget skrivet här då!

Må så gott, tills vi hörs igen!


Kramar!
_________

___
_




 

 
 
Ingen bild

Ante

1 mars 2015 19:35

Hej hopp det funkar

henbacka

1 mars 2015 20:09

Ja hurraaaa!!!! :-)

 
Ingen bild

Hllevi Storbacka

1 mars 2015 20:00

Vad sorgligt att lilltass är borta, förstår att William och även ni är ledsna. Det blir nog bättre sedan det gått en tid.
Vad det ser skönt ut att sitta i solen, hoppas att våren snart är här. Lycka till med nya bloggen!
Kram

henbacka

1 mars 2015 20:10

Ja det är ledsamt! Man har ju vant sig vid den lilla tussen. Ser så tomt ut där hans bur stod :-(
Ja tänk vad fort det går...ja våren är så välkommen nu!
Tack rara Hillevi!
Kramar//Gina

 
Oslofru

Oslofru

2 mars 2015 14:04

Så kul, lycka till med bloggandet! ;)

http://www.oslofru.com

henbacka

2 mars 2015 14:13

Tack! :-)

 
TantGlad

TantGlad

4 mars 2015 09:50

Sov gott söta lilltass. Sååå fin du var.

http://tantglad.bloggo.nu

henbacka

4 mars 2015 13:15

Ja visst var han galet söt! *snyft*
MEN det får man ju ta...de blir ju inte så gamla som man vill dessa små gnagare.
Vi åker strax till Arken Zoo och kikar på nya dvärghamstrar. Kanske man till och med har med sig en eller två hem :-)
Kramar//Gina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards