henbacka

Alla inlägg den 13 mars 2015

Av henbacka - 13 mars 2015 11:00




Hejsan!

Är det inte bara gammalt skrock att man har otur på fredagen den 13:e? Jag har aldrig i mitt 42-åriga liv haft otur på fredagen den trettonde. Ok, än så länge, är klockan bara strax över elva på förmiddagen, så än kan allt hända?

...Man ska inte vara kaxig    

Vad vet man egentligen, vad för slags otur eller monster man stöter på?
Det värsta monstret jag känner till för tillfället är "Skrot-kropps-monstret", som inte bara kommer fredagen den 13:e, utan det kommer lite titt som tätt. Det härjar, orsakar smärta och dåligt humör.
-Ja det ska man passa sig för väldigt noga. Det kan dyka upp när man minst anar! 
  


På torsdagar och fredagar brukar jag oftast lacka mina naglar. Det skulle behövas nu också, men jag går hellre ut i solen och njuter av vår-vädret. Det är ca 4,5 plusgrader just nu, så här på förmiddagen.
Istället för att lägga upp någon ny lackning här, så lägger jag upp en gammal, som jag lackade i juli om jag inte minns fel? Rött blir nog ändå min nästa färg på tassarna :-)
OPI Wocka Wocka
 
OPI Wocka Wocka gillade jag riktigt mycket!
Ett klassiskt, tidlöst och snyggt djuprött lack, med subtilt skimmer. Skimret syns mer i flaskan än på nageln dock.
Två lager lack var perfekt tyckte jag. Normal torktid.


Nä, nu säger vi:
-Tvi, tvi, tvi...vik hädan nu all otur...Hit får du inte komma!  

Ha en härlig och otursfri helg nu alles!

__________________
________
_

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards