henbacka

Alla inlägg den 9 februari 2016

Av henbacka - 9 februari 2016 19:55

Javisst, idag var det fettisdag och Ante bjöd på semlor.

Försvinnande gott, men man nöjer sig med en enda också, för det är rätt mäktigt. Vilken kung var det nu som åt ihjäl sig på semlor? Var det Gustav Vasa? Hehe...*brb* måste googla...

-Hehe...Oj så fel man kan ha! Han hette ju Adolf Fredrik, blev jag nu varse om när jag googlade!    

Han åt visst 14 portioner "Hetvägg" (semlor med varm mjölk). Året var 1771.

Se vad mycket man lär sig när man googlar!

Här hemma hos oss nöjer vi oss med en var :-)

...det är dock svårt att äta semla, utan att få grädde kring munnen...och på snoken:

 

  

I övrigt denna tisdag, så har William varit till tandläkaren och jag har varit på vårdcentralen...ett himla rännande med andra ord :-)


Igår var det dags att färga utväxten igen och med tanke på att butikerna aldrig har färger jag fastnat för, så får jag prova nya. Det är bra att jag skriver här i bloggen om varje hårfärg jag provar, för när man inte minns vad som blev bra och inte, så går man in här och kikar. Mina inlägg kanske kan hjälpa någon annan som läser också?

"Garnier Nutrisse Camomille 10 Extra Light Blonde" hette färgen denna gång:

 

De två översta bilderna visar min utväxt innan och de andra visar efter färgningen. Det blev faktiskt rätt bra med denna. Dock hade jag önskat att Jay Leno-luggen hade blekts lite mer, men luggen är ju precis som på Jay Leno, mörkare än resten av håret som har massvis av grått i sig :-)

Syns mest när man lyfter på håret att den är lite mörkare än på sidorna:

 

Hujjéda mig, vad arga ögonen ser ut!!! Ha ha...fokuserad värre!

   


Ha en fortsatt fin kväll!


~*~


Kramar!

________

____

_



Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards