henbacka

Direktlänk till inlägg 5 juni 2016

Åh härliga sol!!!

Av henbacka - 5 juni 2016 13:53

Merhaba!

     

Här strålar solen igenom moln idag. Trots allt en rätt fin dag faktiskt. Dock har veckan som gått erbjudit mycket finare dagar med mer sol.

Jag ska väl inte klaga på för lite sol egentligen, ty jag och mamsen hade en toppenfin vecka i Turkiet 16-23:e maj.

Mycket sol, bara en dag med regn...Så tacksam för det!

Hotellet vi bodde på hette Kleopatra Royal Palm Beach hotel och var beläget en pyttebit från Alanya city. En mycket trivsamt hotell som jag rekommenderar varmt.

Nära strand och nära pulserande Alanya city   

Det bidde sol, bad, god mat, goda drinkar, den obligatoriska båtutflykten...piratbåten hette Vikingen denna gång och den har jag inte åkt med förut. Hamam struntade vi i denna gång, då man inte vet hur pass hårdhänta de är. Förra gången så sa jag till innan att de skulle vara "gentle" för jag har ryggproblem...dock slutade det med att skrek jag av smärta...och då kan man inte annat än att bli rädd för sådan massage.
Därför skippade vi hamam denna gång och hade istället bara positiva upplevelser.

 

Åker gärna dit igen till samma hotell någon gång framöver!

Om drygt en vecka...hör och häpna, så åker jag till Turkiet igen, men med familjen denna gång.  

Denna gång bär det av till Side och det ska bli spännande, då jag aldrig har varit just dit.

Det blir sjätte gången jag åker till Turkiet då. Kanske är dags att lära sig lite mer än hälsningsfraser på turkiska?   

Bloggandet här har det blitt lite si och så med, den sista tiden...men jag lovar:

I'll be back!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards