henbacka

Alla inlägg den 30 maj 2015

Av henbacka - 30 maj 2015 23:58

Tjenis!


Idag har vi varit ute hos min mor och hennes man och firat mamsen i förskott, för hon skulle jobba imorgon då det egentligen är morsdag.

Hon fick blomster, ett litet kort som jag har gjort och en present som innehöll en presentförpackning med parfym, shower och body lotion. "Fancy Love" av Jessica Simpson. Doftar jättegott!


De har just nu grävt upp på tomten för utbyggnad av deras stuga, som nu ska blir permanent boende för dem. Det är så fint där ute i Ängom/Njurunda, så det blir nog jättebra för dem därute när det är klart! 

 

William fick en massa Kinder-ägg och lakrits-pipor från Ålandsbåten av mormor. 

Här nedan sitter vi och pysslar ihop de små figurerna från kinder-äggen. Ser fokuserat värre ut...hehe!

  

Både William och Ante är allergisk mot katter, så de höll sig mycket utomhus och där sparkade de boll och sköt med luftgevär. William tyckte det var himla skoj att skjuta luftgevär. Nedan har bollen visst hamnat i ett av träden. De försökte få ned bollen såg jag inifrån föstret...och som vanligt var jag snabb att fota.

Allt...ska fotas! *skratt*

 

Mormor och Offa bjöd på värsta buffén. Det var både fisk i sås, ugnsgratinerad pasta med broccoli, ost och pesto, samt fetaostfyllda biffar och potatis. Sallad serverades till. Riktigt proppmätt blev man, men ändå gick det ned chokladmousse till efterrätt :-)

Så himmelskt gott var det och jag var så glupsk att jag konstigt nog glömde att fota maten   


Ha nu en fin söndag och ett lika fint morsdagsfirande ni som firar och firas!

Morsdags-kramen!
_______________
________
__

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards