henbacka

Direktlänk till inlägg 5 juni 2015

Första fredagen i juni var solig

Av henbacka - 5 juni 2015 23:41

Ja, tänka sig: solen hittade fram till slut!
Det var verkligen på tiden!!!

I förrgår trodde jag domedagen var här. "Kaboom", lät det när åskan gick. Efter det blev den en hemsk storm med blåst, hagel och galet mycket regn, som slog som spön i backen:

 

Så höll det på i stort sett på hela onsdagen.

...MEN sedan kom solen:

 

Vilken skillnad det blir på humöret när solen kommer fram :-)

Jag har varit extremt grinig och haft mer smärta än någonsin i min rygg och axel. Igår besökte jag i alla fall vårdcentralen för min onda axel, skuldra och lung-halva. Det kändes bra denna gång, då läkaren verkligen tog sig tid med mig och min problematik. Jag fick en remiss till lungröntgen, jag fick anti-inflamatoriska tabletter (Pronaxen), fick lämna blodprover, samt fick ett nytt recept på träning...som ska nyttjas nu. Förra gången rann det ju bara ut i sanden. Ja vi får väl se...förhoppningsvis blir det ordning på skrotkroppen till slut?

Men det blir inte serverat på silverfat det vet jag, utan man måste själv lägga manken till också och det tänker jag göra denna gång!


Att röra på sig gör gott för både kropp och själ.

Ikväll tog hela familjen en cykeltur på 3 timmar. Ja vi cyklade inte hela tiden då, men vi var ute i tre timmar i allafall och fick frisk luft.

    

En riktigt härlig och varm sommarkväll var det!

Trevlig Helg!
________________
_______
__



 
 
Sara - Träning & Hälsa

Sara - Träning & Hälsa

6 juni 2015 00:09

Vilket härligt väder! :D
Det här med träning på recept tycker jag är ett jätte bra intiativ, hoppas verkligen det sprider sig och blir mer etablerat! Träning kan verkligen göra underverk, det har det gjort för mig i alla fall. Har gått från att ha flera riktigt dåliga dagar p.g.a min reumatism till att vara nästan symtomfri! Stort lycka till till dig, detta kommer du klara!

http://nolongerironic.shapemeup.se

henbacka

6 juni 2015 00:36

Tack!!! Vad glad jag blir av så positiv respons. Nu tror jag ännu mer på att det kommer att gå vägen denna gång! Härligt att du blivit hjälpt av träning! Måste nu kolla in din sida och se vad jag hittar där :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards