henbacka

Direktlänk till inlägg 11 april 2015

8-års-firande del 1

Av henbacka - 11 april 2015 22:27

Halloj!


Idag har solen strålat för fulla muggar. En perfekt vår-dag!!!

Vi har en liten stor-kille som har haft sitt 8-års-firande del 1 idag.

Det var farmor, farfar, mormor och offa som kom hit och firande willemannen, som egentligen fyller år imorgon. I paketen han fick var det massvis med lego, en hård plånbok fylld med slantar och en Kick-bike (spark-cykel).


Senare efter middagen kom jag på att vi hade glömt ballongerna idag och frågade William om han ville ha det ändå, trots att barnkalaset imorgon är på Drakborgen...och självklart ville han ju ha ballonger ändå! Så då tog vi en tur till den lokala Coop-butiken.

Jag och Ante promenerade och William åkte på sin nya sparkcykel som han fick idag. Han är jättenöjd med den, då den rullar smidigt och snabbt.

 

Ja, tänk att man glömde ballongerna?!?! Har inte hänt förut, men det har varit så mycket planerande och hyschande just med den lilla guldhamstern...

-SÅ, ja...den mänskliga faktorn skyller jag på  


Imorgon kör vi igång 8-års-firande del 2 redan på morgonen med sång, fika och paket och...

-DÅÅÅÅ...ska han äntligen få den efterlängtade guldisen!         


Nattinatt!
______________
____
_

 
 
TantGlad

TantGlad

12 april 2015 20:41

Halloj vännen.
Ja här vare massor av firande. Tänk så stort att fylla 8 år det är. Nu gåre undan. Snart har du en tonåring där hemma.

Ja ibland så får man yschla liksom. Man kommer inte i håg nånting . Sånt kan hända de bästa.
Finfina bilder.
Ha en fin ny vecka nu. Vi har ju haft skitväder i dag. Vi hoppas på mer sol.

Goa kramar till dig.

http://tantglad.bloggo.nu

henbacka

13 april 2015 14:38

Ja...och mer sol kom det! :-)
Dock är det väldigt blåsigt idag.
Ja märkligt hur yrslig man är ibland ;-)
Jisses hur snabbt tiden går då han redan är åtta år...en tycker inte att det har hänt mycket med en själv på åtta år, men det har det nog :-)

Kramar tillbaka till fina dig!

 
Ingen bild

Hillevi

14 april 2015 18:46

Tårtan var supergod och så fint dekorerad, ja han är så duktig William. Roligt att få komma och uppvakta William på födelsedagen.

henbacka

16 april 2015 13:03

Ja han är superduktig vår lille kille! Hela tårtan blev uppäten faktiskt. När man brukar ha "köp-tårta" brukar i alla fall vi alltid få slänga nästan hälften.

 
Zandra

Zandra

16 april 2015 12:47

Hej där!! Här kommer ett sent GRATTIS från mig 🎉... Iom att jag inte bloggat på bra länge så blir det att man kollar andras bloggar mera sällan med, men kom att tänka på dig idag och kikade då in här. Stor Kram till dig och familjen! 😘😀🌞🌌

http://zandras.bloggo.nu

henbacka

16 april 2015 13:09

HEEEEJ där! Vad roligt att du kommenterar här!
Tack för Grattiset...ska hälsa willemannen :-)
Jag saknar dina uppdateringar i din blogg -väldigt mycket! Hoppas du snart kommer igång med bloggandet igen.
Stor KRAM till dig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards