henbacka

Alla inlägg den 22 mars 2019

Av henbacka - 22 mars 2019 12:33

  

Ibland är det klurigt:

  

Rättstavning till exempel.

Lyssnade till Rix MorronZoo imorse, då Roger testade Laila och Markoolio på fem av sveriges mest felstavade ord.

Jag var med och stavade jag också här vid frukostbordet...ha ha, sicken fulländad morgon, eller hur?

Jag hade ett fel, där jag utelämnade R:et i "giftermål"...kanske därför jag fortfarande är Ogift?  

........

Efter frukost så gick jag ner till Sportsgym här i Bosvedjan.

 

Det var nu första gången sedan maj månad ifjol, jag var där och tränade. Jag har bara betalat varje månad och inte tränat...och det är ju jä*ligt synd, då det är ett jättefint gym!

Hade ju de värsta vallningarna under våren, sommaren och halva hösten. Tills jag började med hormonerna.

Men därefter har jag ingen ursäkt, mer än att jag kom av mig helt när det gällde gymmandet.

Nu börjar jag om igen...och NU blir det RÄTT  

Man mår ju så bra av att röra på sig. Min rygg mår mycket bättre när jag rör på mig regelbundet. Bra då cirkulationen kommer igång i smärtområden har jag hört? Beror på vad det är för slags smärta då förstås.

Jag gick på löpbandet i en timme och tio minuter, sedan körde jag 2 rygg-maskiner och lite triceps. Det får räcka för denna gång. Man ska inte gå ut för hårt efter ett lååångt uppehåll!

Efter vägarna är det nu svårt att gå, då det knappt finns någon trottoar nånstans. Så här såg det ut i förrgår när jag var ute och promenixade:

 

Halt, blött, slaskigt och ingen trottoar knappt. Inte lätt att promenixa då inte! Därför var det gött att gå på ett plant och torrt löpband idag :-)

Just det här med att "slå ihjäl" tid...när man har skippat "kompisen" man haft i 32 årstid. Det är förstås ciggen jag pratar om nu. Sicken odåga till kompis va?

Känns lite tomt att inte gå ut att röka, planera antalet cigg och om man har cigg när man ska nånstans...etc. Jag känner mig nästan identitetslös nu. Hur knasigt som helst ju!?!?! Men HERREGUUUD, dagligen, nästan varje timme i 32 års tid. Det VAR ju en stor del av mig och mitt leverne. Ack hemska tanke! Att i nästan varje reklampaus under tv-kvällarna gå ut och blossa, att efter varje utfört hushållsbestyr -belöna sig själv med att blossa, att efter varje måltid avsluta med att blossa osv.

Vet ni: Till och med efter träning, rökte jag. Nu efter jag gymmat på förmiddagen, så blev jag lite röksugen...Aj AJ AJ, så destruktivt! Inget hälsosamt med det!

Det blir att lära om där också!

-GÖR OM, GÖR RÄTT!

Min lilla rökhörna på ballis(från i somras)...

 

I sommar kommer det inte vara så.

-Där med basta!!!

Nu har jag inte rökt på 10 dagar...Så Duktig jag är!

  

Trevlig Helg!

_________


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards