henbacka

Alla inlägg den 13 mars 2019

Av henbacka - 13 mars 2019 10:39

Less nu!!!

Sååå less på mig själv, för att jag är en sådan inbiten rökare!

Rökning är ju en vana jag har levt med dagligen i 32 års tid, så visst är det ruskigt svårt att bryta detta otäcka beteende/vana.

Idag är det dag 10 med Champix...dagen då rökstoppet sker.

Jag har varit uppe nu sedan halv sju imorse, då jag klev upp med William. Har inte rökt något än så länge idag...inte ens den där "oumbärliga" morgoncigaretten. Blir väldigt rastlös märker jag. Finns inget att göra heller för att få annat att tänka på, då snön riktigt vräker ned utomhus. Städa är något att göra kanske, men då får man ju inte den där "belöningen" efteråt...den där ciggen som man tar efter varje avslutat arbete?

Vansinne egentligen! Borde ju vara ett "straff" att inhalera gift, inte en belöning!

hmmm...  

En hjärntvätt skulle sitta fint...JAG VILL JU INTE RÖKA!!!

   

...lite bilder från vårt varierande mars-väder här i Sundsvall än så länge i år.

Skulle visst vräka ned 2 dm snö idag och imorgon. HÖVVA!

LESS på snö också!

  

MEN:

 

I lördags var vi till Birsta City på Resia och bokade en resa till Alanya/Turkiet i maj. Det är bara min mor och jag som åker och lapar sol. Vi brukar ju göra en mor-och-dotter-resa varje år. Har gjort det de senaste åren iallafall.

Mamma bjuder mig på den här resan. Hon bjöd när vi åkte till Kreta i fjol också..Snälla goa mamsen!   

Underbart att ha nåt positivt och så härligt att se fram emot iallafall...så man blir lite mindre less över nuvarande "kamp", ty det är verkligen en kamp att hålla sig ifrån balkongen. Tyvärr så har jag två cigg kvar i paketet där ute, samt en fimp....och jag kan lova att det riktigt gnager i mig..."kan ju röka den där fimpen iallafall"...

-Men, NEJ!!!

Inge mer frivilligt inhalerande av gift!!!

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards