henbacka

Alla inlägg den 18 oktober 2018

Av henbacka - 18 oktober 2018 13:39

Från att det gick ett och ett halvt år innan jag sökte mig hit till bloggen igen, till att idag göra två inlägg här på en och samma dag...och dagen är inte slut än :-)

Gjorde en enkel soppa till lunch. En soppa som min mamma brukade göra. Bus-enkel, men såååå god!!!

_________

Stek köttfärs(ca 400 g), salta och peppra, pressa i vitlök (själv tog jag 2 klyftor)

Koka upp 8 dl vatten med 2 buljongtärningar. Tillsätt nu köttfärsen och 7-8 morötter som är grovt rivna.

Låt småkoka 10-15 minuter.

Serveras med en klick Creme Fraiche

 

 

Personligen är jag totalt tomat-galen, därför tillsätter jag lite tomatpuré i det mesta...och så även här i denna soppa när jag kokade den.

____

Sedan gillar jag ju att typ "gegga runt" maten, så jag rör ut creme fraichen direkt i tallriken...

   

Mumsigt!!!!

Av henbacka - 18 oktober 2018 09:53

Mörkare ute nu, både mornar och kvällar.

Imorse klev jag upp strax före åtta och då hade de inte ljusnat helt ute.

Igår var jag ute och prommenerade i över en timme. Redan vid 17-tiden började det att skymma och när jag väl var hemma vid 18.20 så var det riktigt mörkt ute...

  

Det positiva när snön faller är ju att det blir lite ljusare ute...annars är jag inte riktigt stormförtjust i snö faktiskt.

________

Angående jackan jag nämnde i förra inlägget, så var den ju inte gul! Enligt min skärm på laptopen så såg den gul ut, men Williams pappa sa att den var orange och då först läste jag varubeskrivningen på ellos sida att det stod ju att den var orange. Då var det färdigsugit på den karamellen :-)

Jakten på ny jacka fortsätter! Vill ju ha en riktigt starkt gul vinterjacka!!!

Ingen ljus citrongul, utan mer åt curry-hållet

Det lär väl sluta med en svart jacka iallafall, då behovet av något lite mer värmande blir mer och mer aktuellt...snart är ju november här. Månaden då tant fyller mer åt 50-strecket än 40...Hua, hiskeligt vad fort åren går!!!

Idag börjar tant med hormoner...

 

Må dessa funka bra!!! Jag tycker att det är lite läskigt att använda hormoner...

  

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards