henbacka

Alla inlägg den 14 september 2018

Av henbacka - 14 september 2018 09:53

Go´morron!

Denna morgonen var märkligt annorlunda, må jag säga!

Från att till frukosten ha sett bilder och läst reportage om oförskämt fräscha och vältränade hollywood-frun Anna Anka 47 år och hennes nya 20-år-yngre-kille, och känt mig som en "På-tok-för-tidigt-åldrad-klimakteriekossa", till att läsa ett hopp-ingivande reportage om Agneta sjödin:

https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjournal/artiklar/artiklar/20180816/agneta-sjodin-klimakteriet-fick-mig-forst-ur-balans/

Så modigt att våga prata och skriva om detta "skämsiga och osexiga" tillstånd, som alla kvinnor mer eller mindre går igenom någon gång i livet!

Tack Agneta!!!

  

I två års tid har jag själv gått igenom jobbiga rubbningar gällande vikt, humör, sömn, hormonrelaterade cykler, vallningar osv...och jag tappade riktigt bort mig själv där ett tag.

Angående vallningar, så har denna extremt varma sommar fått mig att känna som att jag varit i ett uppluckringstilstånd.

  

-Alltså; som att jag skulle ha legat i vattnet en hel vecka! Från fast materia till ett slags "slemmigt-på-väg-till-flytande-tillstånd" ...hela jag...min fysik, min hjärna...ja,allt!

Nu tar jag mig i kragen och söker hjälp hos vårdcentralen!

Något annat som var annorlunda denna morgonen, är att jag kände behovet att skriva av mig, komma igen. Det var nu över ett år sedan jag var här och skrev i bloggen.

Som sagt, det har varit jobbigt, men nu...nya tag och blicka framåt!

Livets resa går vidare...

  

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards