henbacka

Direktlänk till inlägg 14 mars 2017

Låg, låg....och fXcking LÅG!!!

Av henbacka - 14 mars 2017 10:12

Tisdag igen då!

Kring 5 plusgrader ute, men känns fortfarande rått och kallt...ute, i hjärta, själ och sinne.

Ok. Jag är låg nu och då vill jag helst inte skriva något här, men någon slags ventil måste öppnas. I annat fall kan inte något av ljus komma in.

"När en dörr stängs, öppnas en annan" finns det nåt ordspråk som heter

...men när?!?

Tålamod har aldrig varit min starka sida.

Mer påfyllnad av svärta blir det när jag lyssnar på musiken jag gör just nu:

"Coz it´s so hard to meet the eyes that I see

When I try to open up my heart

There's something inside me and I know it's good

But understanding is misunderstood........at the end of a smile there's a laugh and a half..."

----------

Måtte svärtan spädas till ljusaste grått inom snar framtid!

En prommis i friska luften ned på stan och fika med vänner, ger nog nya positiva intryck, därav utspädning...

-------------

----

-


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards