henbacka

Direktlänk till inlägg 16 februari 2017

Schas på're Knas!!!

Av henbacka - 16 februari 2017 11:53

Den 16:e februari idag.

Kollade nu då jag gick in på min blogg här, så finns det i kolumnraden till vänster något som heter "För ett år sedan", där jag skrev ett nattligt inlägg "Sömnlös i Österro".

Rätt kul att kolla tillbaka ibland, vad som hände exakt året innan!

Där skrev jag om kylan, värken i axeln och sjukgymnasten. Hade till och med fotat termometern, som visade 12,8 minusgrader då.

Lite skillnad mot för idag, då termometern här i Bosvedjan visar ca 1,7 plusgrader just nu  

Då i fjolårets inlägg, var det knas med både sömn och värkande axel...nu råder annat knas. Exempelvis en tok-knasig lap-top, som är seg och med felande space-tangent, trots ringa ålder. Gissar på att den är drygt ett år gammal?

Något mer som beter sig hel-knasigt trots att jag bara haft den drygt en månad är min topp-matade lilla tvättmaskin, som inte verkar centrifugera just idag?

Fick vrida fram till centrifugeringsprogrammet...som nu har stått på 16 minuter hur många minuter som helst?

 

Nä...SCHAS PÅ'RE KNAS!!!

Verkar vara mer en regel än ett undantag att något alltid måste strula?

Fortsätter tvättmaskinen så här fler gånger, så måste jag nog kontakta butiken jag köpte den ifrån. Kostade ju trots allt kring fem tusen riksdaler!

Knepigt nog är det alltid det som strular man fokuserar på? Egentligen är det bra mycket som går bra också, men det tänker man inte på.

Nej nu ska jag släppa knaset och fokusera på sånt som är bra istället.

...plusgraderna idag till exempel. En prommis i dessa milda grader kanske?  

 Ha'de!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards