henbacka

Direktlänk till inlägg 3 juli 2016

Juli's första inlägg -Lite hipp som happ om ditt och datt

Av henbacka - 3 juli 2016 22:43

Jisses, 5 minuter kvar på matchen och det står 5-2 till Frankrike. Måste kännas rätt hopplöst för Islänningrna nu.

MEN snacka om målrik match! Nästan som hockey  

Jag brukar inte gilla att kolla på idrott på tvn, bara om det är något speciellt och om Sverige har spelat bra...men jag tycker det är så roligt att Island har tagit sig till kvartsfinal!

~~~

Jag har ju blivit så himla dålig på att uppdatera här. Så det får bli lite hipp som happ nu och lite röriga inlägg veckovis, antar jag?

Har väl inte hänt så mycket heller den senaste veckan. Har inte varit något vidare väder heller. Hade hoppats på mer värme nu när det ändå är juli månad. Kanske man borde boka en ny resa utlandet? Undra vem som vill henka denna gång? :-)

Ok, lite om veckan som gått:

Mamma/mormor, jag och William var till stan en sväng i onsdags och shoppade lite. Här är William och mormor när vi just kommit in till stan:

 

En glad willeman visste vad som väntade honom där inne i staden. Mormor skämmer bort honom vid varje stadsbesök och han kommer alltid hem med massor med nya saker och kläder :-)

Det blev en massa shopping och sushi till middag. -De e la Gött de!!! Tänk att jag inte gillade sushi förr? Nu kan jag riktigt längta efter det. Passade bra med en heldag med min mor, då Ante var borta hela dagen pga afterwork efter jobbet.

William har lärt sig att göra volter i studsmattan denna vecka. Dessutom har Ante hängt upp ringar i altantaket, efter Williams önskemål:

 

Jag provade att hänga jag också...-ja, hänga, inget mer avancerat än så! Var en hel procedur att bara hänga *skratt*

Minns att jag med lätthet lyfte upp mig själv i ringar när jag var yngre och snodde runt där i dem. Undra om man någonsin skulle greja det igen? Kan det bero på att man blivit tung som en elefant eller bara att man blivit svag...eller både och? Kan ju faktiskt vara så att tyngdlagen har förändrats...eller? ;-)

~~~

Igår regnade det hela dagen. Jag gick inte ut på hela dagen. Längre ut än på balkongen kom jag inte...med utsikt hit:

 

och utsikt hit:

 

Uscha så trist det var ute!!!

Men inget ont som inte har något gott med sig, heter det ju!

Regniga dagar är ju helt perfekta pyssel-dagar! Därför kunde jag passa på att göra en massa armband som jag fått beställningar på:

 

Idag har det varit mycket finare väder och vi har bland annat varit på Vernissage och tagit en cykeltur.

 

Så mycket tjusiga tavlor där på vernissagen!!! Det var en av mina vänner som bland annat visade upp sina verk. Hon är verkligen duktig att få fram mästerverk med färger!

Det blev ett rätt långt inlägg här idag...och jag som tyckte att jag inte hade något att skriva om? Tydligen fanns det en del ändå :-)

Avslutar dagens inlägg med en bild på ett ursnyggt halsband jag har köpt av en nyvunnen vän. Han lade riktigt ner sin själ i detta gedigna arbete av ek. Det tog flera dagar för honom att tillverka detta:

 

...och jag är sååå tok-nöjd med hans verk!!!

  

Ha en fin kommande vecka!

KRAMAR!

___________

_____

_

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards