henbacka

Alla inlägg den 8 april 2016

Av henbacka - 8 april 2016 10:08

Ytligt?

Hua vad hemskt, eller hur?

  

Det är väldigt tabu enligt många att måna om sitt yttre, för då lider man ju av ytlighet och fåfänga.

FÅFÄNGA...aj aj aj, vad ordet klingar dåligt!!! Vem fanken kom på det ordet?

Det låter nästan som en av de sju dödssynderna? Dock är det ju inte det.

Har ordet fått sin negativa klang från att det inte är sunt med egenkärlek och strävan efter en fin yta, då det kanske är lätt att det blir i jämförelse med andra medmänniskor...och då blir ju kanske två av de sju dödssynderna aktuella: HÖGMOD och AVUND.

Se bara på Askungen och hennes fåfänga styvsystrar och på Snövit och hennes maximalt fåfänga och elaka styvmor! Sagor som förknippar fåfänga med ondska och avund, finns det många av.

Dock vill de flesta människor se så bra ut, som de bara kan och vill ha bra produkter till ytan som alla ser.

"Det är insidan som räknas"

-Jovisst är det så! I det stora hela är det ju det som är viktigast. Men då är det nog personligheten man pratar om och den syns ju inte vid första anblicken. Heller inte organen innanför de olika hudlagren, muskulatur och blod...om man inte har röntgen-blick som "Stålis" :-)

SÅ: Insidan är ju omöjlig att se hos människor man för första gången möter, om man inte är stålmannen, då förstås ;-)

Summan av kardemumman: De flesta är rädd om sitt skal och yta pga av första intryck, som många gör flera gånger dagligen. Det är inte fult att vara lite fåfäng och värna om sitt "skal" och må bra med sig själv och sin yta!

  

Varför börjar jag detta inlägg med denna text då tro?

Ärligt så vet jag inte säkert, men förmodligen beror det på att jag har blivit itutad i hela mitt liv, med att ytlighet och fåfänga är något riktigt fult och galet? När jag sedan vill skriva om produkter jag tycker är bra, så skäms jag nästan? Urbota KNASIGT, inte sant?!?!?!

~~~

Men nu skriver jag, så fingrarna glöder :-)

Jag har nu till morgonen lagt en order hos kicks, då jag har slut på mitt favoritpuder, samt behöver ny rengöring.

Bästa pudret enligt tantaluren (mig :-) )

Clinique Blended Face Powder and Brush

 

...och bästa rengöringen i behändigt intro-set i lagom storlek

 

Att Kicks dessutom just nu har ett erbjudande/gåva på köpet, gör ju inte saken sämre

   

 Vid köp av minst två valfria produkter från Clinique får man denna fina gåva. Värde 623 kr

Gåvan innehåller:

Smart Serum, 7 ml

Smart Eye Treatment 5 ml

7 Day Scrub Rinse-Off Formula, 30 ml

Even Better Moisturizer, 7 ml

Dramatically Different Moisturizing Lotion+ 30 ml

High Impact Mascara, 3,5 ml

Long Last Glosswear, 2,3 ml

Perfektus!!!  

  

Trevlig Helg Alles!

________________

______

_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards