henbacka

Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

Mala på påsklovs-tisdag :-)

Av henbacka - 29 mars 2016 23:45

William har varit med kompisar hela dagen idag, denna tisdag under påsklovet.

Karateträningen skippade han. "Va,ska jag gå på karaten när jag har lov och är ledig?!?!", sa han.

  

Ha ha...han får det nästan att låta lite som ett jobb *fniss*

Jag tyckte faktiskt att han kunde få vara ledig från karaten om han ville idag, då han hade så kul med kompisar. De var på utflykt till vattentornet, lekte i lekparken mm.

Så de var ute en hel del, trots rå-kallt väder med mycket moln. Ja de spelade faktiskt Xbox-spel, Playstation och sällskapsspel inomhus också, men mestadels tillbringade de dagen utomhus och fick inhalera frisk luft, så mamman kan ha gott samvete.

Ante har jag inte sett på hela dagen, inte förrän ikväll klockan 23.00

Då kom han hem efter att ha varit ute med kollegor efter jobbet. Det var en avskedsfest för en kollega som ska sluta där hos dem.

~~~

Själv har jag förutom vardagssysslor, pysslat lite idag.

Jag fick hem en liten beställning från biconedesign, med jättefina saker.

 

Det var som sagt inte någon stor beställning, men jag är nöjd med allt det jag beställde. Fick till och med en liten chokladbit med deras logga på i den lilla gåvopåsen.

 

Alltid roligt med "det där lilla extra"! Så roligt att shoppa från butiker som ger en liten bonus!

Efter att ha gått igenom de fina grejorna jag beställt, så kunde jag ju inte bara låta bli att pyssla lite.

Jag knöt ett "Mala-halsband" för första gången någonsin idag.

Mycket snöre, många pärlor och många knutar...

 

Mååånga knutar senare... -Tadaaa:

 

 

Som sagt, en himla massa knutar!!!

En knut mellan varje pärla och ett mala-halsband ska innehålla 108 pärlor...har jag läst.

Ja, nu är väl kanske inte detta helt enligt hur det ska se ut. Kanke inte helt rätt pärlor för ett äkta mala-halsband...och jag valde ju en tofs i mocka?

Tyckte dock den passade bäst till.

~

108 pärlor...Ni förstår ju, vad mycket knutar det blev :-)

 

Jag tycker faktiskt att detta halsband blev rätt snyggt för att vara första gången, så jag är nöjd!   

~~~
Nattinatt!

__________

_____

_


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards