henbacka

Alla inlägg den 23 mars 2016

Av henbacka - 23 mars 2016 19:21

Vi var inte så tidiga i år med påskpyntandet, men nu så är hönor, häxor, kycklingar, ris mm på plats.

Här nedan är vårt yviga ris i köket:

 

Vi skulle behöva lite mer fjädrar i lila och vår-grönt.

Jag tycker det är så snyggt tillsammans i påskris. Knalligt lila, vår-grönt, gult och orange.

Dä ä påskigt de!  Mycket färg ska det va!   

Vore det inte för Williams alla pysselsaker han gjort på dagis och skola, så skulle vi knappt ha något påskpynt. Det blir aldrig så man köper det knepigt nog?

~~~

Jag ville ha lite färg på naglarna också, men inte för knalligt, så det fick bli ett pastelligt och somrigt lack igen, men detta är inte lika somrigt som det förra Depend Garden dreams lacket jag använde. Se: http://henbacka.bloggplatsen.se/2016/03/02/11276264-depend-garden-dreams-4062-galet-fel-mot-snon/

Detta jag lackade med idag, passar bättre tillårsiden och det heter DEPEND Garden Dreams Nr 4057

 

 

DEPEND Garden Dreams Nr 4057 är ett mjukt ljust lila lack med kall ton, som jag gillar.

Tjock och jobbig formula. Dessutom ganska seg-torkat, därför borde jag inte gilla detta...MEN det gör jag!

Två lager har jag lackat med, samt toppat med Seche Vite, för att skynda på torktiden, samt få lite glans. Dessa lack i denna kollektion torkar annars sidenmatt på nageln.

~~~

  

GLAD PÅSK!

___________

_____

_

Av henbacka - 23 mars 2016 00:41

En invärtes isande kyla. Is som är så kallt så det bränner, flyter i mina ådror, själ och sinne.

Kallt och skärande vasst!

Sicket tappert försök att beskriva känslan...-fantastiskt, eller hur?  

ELLER så var det ett sätt att få visa denna tjusiga bild jag tog för någon vecka sedan?

 

Nä, men allvarligt känns det lite så.

Förflutet otyg i kappsäcken som hela tiden späs på av ytterligare osäkerhet, smärta, orättvisor, försummelse och obesvarade frågor. Allt detta får mig att bli likstel och kall, som en istapp. Jag vågar inte röra mig i någon riktning för rädslan att jag går i bitar och att allt ska förfalla. Hur ska jag våga gå åt något håll, när jag inte ens kan lita på mina egna känslor?

När är gränsen nådd kan man ju undra? När ser jag ljuset i denna becksvarta tunnel?

Hmmm...riktigt så svart är det ju inte hela tiden, men precis när det börjar kännas någorlunda bra, så är det någon högre makt som tycker jag ska komma ned från mina höga hästar.

Jag får inte ens sitta på någon häst, inte ens en låg shetlandsponny. Helst av allt ska jag själv bära häst-eländet!

Högre makt? Finns ens någon sådan? Vem ska jag tillbe...funkar det?

På något knasigt sett så tror jag, men på vad egentligen?

Buddha, Ganesha/Shiva...Gud???

Jag vet med all säkerhet att jag fånigt nog tror på stjärntecken och vissa horoskop i alla fall :-)

Jag har dille på att besöka horoskopsidor och spådomssidor.

Ha ha....snacka om att vara naiv och leva i det blå!

Finns ingen som helst logik i sånt egentligen, utan bara mest generella feel-good-citat och svar. Är ju inte direkt vetenskapligt bevisat.

Nyss besökte jag en spådomssida där jag fokuserade på en fråga innan jag drog ett kort. Svaret blev:

"I överflöd. Det du önskat kommer till dig i överflöd."

-JISSES! HERREGUD...ÄNTLIGEN!!!  

Ha ha ha... jag erkänner, jag går på det. Suger åt mig av det minsta lilla positiva som kan korsa min väg, även om jag själv letat upp det i form av besök på sådana här sidor. Den som söker, HEN finner ;-)

Kanske kommer det att falla in, om jag tror?

Tron kan försätta berg, sägs det ju  

...en människas försvar för överlevnad eller fungerande "affirmation"???

~~~

Godnatt!// "En naiv (bimbo?) i natten"

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards