henbacka

Alla inlägg den 26 februari 2016

Av henbacka - 26 februari 2016 16:23

Nylackat var det här igen:

 

 

 

 

 

 

 

 

China Glaze Swanky Silk har jag haft nåt år nu och jag har använt det en gång förr, men jag gillade det inte lika mycket då som jag gör nu. Då tyckte jag det var rätt tråkigt...det gör jag inte nu.

Kanske beror på årstiden eller att jag har blivit mer tant nu är då? :-)

Jag tycker om detta lack, för det är inte så puttenuttigt sött. Det är heller inte klassiskt tjusigt. Inte heller Wow-snyggt, utan bara ful-snyggt, med en rätt diskret och dämpad ton.


I vilket fall så är det ett duokromt lack. Som skiftar färg från guld/oliv/beige till rosa/lila/brun.
Svårt att beskriva färgen på detta lack :-)

Formulan är tunn och rinnig, men lättapplicerad. Fyra lager lack behövdes för full täckning, men det gjorde inget, för det torkade jättesnabbt.

Det fjärde och sista lagret toppade jag med ett Seche Vite överlack som var alldeles på tok förtjocknat (det gör ju det efter en tid dessa Seches överlack) Därför blev manikyren inte så snygg.

Ångrade att jag toppade med Seche Vite, då det egentligen inte behövdes för det torkade ju så snabbt ändå...dock ville jag ju att det skulle bli lite blankare.

Jag har nu beställt hem nytt Seche Vite, samt Seche Restore-förtunning så man kan tunna ut överlacken.

  

Trevlig helg!

____________

______

_



Av henbacka - 26 februari 2016 10:22

Igår vid lunchtid försvann solen jag skrev om i gårdagens inlägg och snön började att riktigt vräka ned.

Det är ju så typiskt! Alldeles som att vädergudarna ska motbevisa det jag printar ned här i bloggen eller på facebook. Det är ofta det har hänt att jag precis har skrivit om nuvarande väder och bara någon timme senare så slår det om totalt. På så sätt så kanske jag ha en framtid inom yrket meteorolog? En tvärtemot-väderexpert eller nåt?

Det Gina säger eller skriver om vädret blir totalt motsatt efter någon timme...ha ha   

-Sicken talang med omvänd väder-expertis liksom!!!

____

Min mor hämtade upp William efter skolan igår.

Här ser man när de kommer hem hit, hur det vräker ned snö:

 

Sedan var hon här i flera timmar och umgicks med oss. Vi surrade, skrattade, åt middag och spelade sällskapsspel.

Jag rekommenderar detta spel som vi spelade ,det allra varmaste:

 

Hur roligt som helst, för både vuxna och barn!!!

Om jag inte minns fel så var det en julklapp till hela familjen från Williams farmor och farfar?

~~~~

När min mor skulle åka hem hade det snöat i flera timmar, så det tog en bra stund att få bort snö och is från bilen.

 

William tycker det är så himla roligt när mormor kommer på besök, för det är ju inte så ofta det går.

Hon bor nu lantligt ute i Ängom/Njurunda och det är en bra bit från oss. Hon jobbar dessutom heltid inom vården, så det blir inte så mycket tid över.

William var så nöjd och glad över dagen när han somnade igår kväll.

___

Idag....Hmmm...Vette sjutton om jag ska skriva glatt om strålande sol, ty då vänder det väl?

Äsch, jag gör ett försök :-)

Idag skiner solen för fullt och det är ca 6 minusgrader ute. Så tjusigt när solen skiner på all nyfallen snö!

 

 

Himlen är alldeles blå, så nu kan det ju bara inte tvärvända???

-Eller?  

~~~

Kramar!

________

____

_



Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards