henbacka

Direktlänk till inlägg 21 februari 2016

Födelsedag och Siri -den gåtfulla

Av henbacka - 21 februari 2016 12:56

Igår blev vi bjudna på smörgåstårta och andra gottigheter hemma hos Antes mor, när vi firade hennes födelsedag i förskott.

 

Lyxigt. värre..Inte varje dag man äter supergod smörgåstårta heller! 

~~~

Ante och William for till Birsta en sväng för att köpa batteri till termometern som lagt av här hemma, alternativt en helt ny termometer. Det återstår att se när de kommer hem vad det blev. De skulle även skaffa ett sånt därnt kontantkort och nummer till Williams mobiltelefon. Ja han fick ju min gamla Iphone när jag bytte sist, men han har inte kunnat ringa på den...förrän nu...William har hunnit ringa mig hela 3 gånger från Birsta med sitt alldeles egna mobilnummer. Skulle tro att han är överlycklig nu :-)

____

William har de senaste dagarna snackat mycket med "Siri" på sin mobil. Ställt en massa tokiga frågor, där han fått de märkligaste svar. Jösses så roligt han tycker det är med funktionen Siri! Han kiknar av skratt efter hennes svar.

Att få vara den som ger order är också roligt. Han har kört ordentligt med Siri. "Visa en bild på en gullig hamster" och Visa en bild på Arnold Schwarzenegger" osv.

Dock tycker han att hon är ett mysterium och han är nyfiken på hur hon ser ut den där Siri...Så:

Mona Lisa -släng dig i väggen! Det finns någon som är ännu mer gåtfull än dig...ha ha ha!

Han har frågat Siri om hon kan visa en bild på sig själv och då får han till svar att "Jag är rädd att jag inte blir så bra på bild". Alltid trevlig den där Siri oavsett om man säger något elakt och förolämpande till henne...ty det har han också testat. Då får han till svar: "Alla har rätt till sin egen åsikt" :-)

Jag har nu ritat Siri lite snabbt i min egen telefon, hur hon möjligvis hade kunnat se ut. Den ska jag visa William när han kommer hem från Birsta.

Så här blev det:

 

Hon är inte bara trevlig den där Siri...hon är snygg å!!!  


Må gott!

_________

_____

_


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards