henbacka

Direktlänk till inlägg 19 februari 2016

En fredagsmorgon för en sliten gammal...tant? :-)

Av henbacka - 19 februari 2016 10:00

Go´dagens!

~

Nu till morgonen är det lite kyligt ute här i Österro/Sundsvall. Ca 9 minusgrader har vi här. 

När jag tittar ut genom fönstret, så ser jag hur människor som är ute och rastar sina hundar, kryper ihop, drar upp sina axlar och ser allmänt stelfrusna ut. Lite lustigt hur man gör när man fryser...man ser nästan "hals-lös"ut.

 *brrr*

Jag tror inte jag går ut i onödan idag...heller! :-)

Nä, jag går nästan i ide, liksom björnen vintertid.

Smärtan blir värre när det är kallt och man blir stel och spänner hela kroppen. Nä tacka vettja sommaren, då lever man upp och känner sig bra mycket piggare, mjukare och...ja, nästan yngre!!! Att ha ont gör att man automatiskt känner sig sliten och äldre, det vet ju de flesta som haft ont en längre tid.


När jag som vanligt nyvaken och stel, satt här vid datorn och käkade min frukost, samtidigt som jag kollade igenom inkommande mail...ja sånt där "slö-tittande" till frukosten, istället för att läsa tidningen. Så hade jag fått sånt därnt reklam-mail från Bangerhead bland annat. Jag öppnade mailet och kikade på erbjudanden och "How to do-klipp". -Ja, men det är ju bra att få se hur man lägger en bas med foundation och avnvänder diverse smink- verktyg/applikatorer, från riktiga make-up artister

...Men ooohhh...så krångligt och tidskrävande det verkar att göra allting rätt?!?

Orkar man verkligen hålla på så där?

Jag förstår att söta yngre tjejer, som har tid, energi, fysik och dessutom det fagra yttre (slät och högt cellförnyande hud), har det där tålamodet och orken.

-Ja, kände jag mig inte sliten och gammal innan klippet, så gjorde jag det i alla fall efteråt *skratt*  

~

Angående ålder, så ska vi fira Antes mamma imorgon, som fyller ett år till. Det är på måndag egentligen hon fyller, men vi firar henne i förskott, då det brukar passa bättre med firande på helger. Hon ser oförskämt fräsch och ungdomlig ut, tycker jag. Tänk om man ändå kunde se så där fräsch ut om 25-30 år!!! I Wish!!!

...men å andra sidan, så får man ju alltid höra när man eller nån fyller år:

"40 är det nya 30" och "50 är det nya 40" och så vidare...Kort och gott, så:

 

För visst är väl (klyshigt nog) åldern bara en, två och ibland tre siffror på ett papper väl?  man blir aldrig äldre än man gör sig...eller???

Hur man nu "gör sig"?!?!?

Påverkar man själv det där?

-Hur då??? -Affirmation, eller?

_____

Kanske jag gör mig äldre, istället för yngre...om man nu "gör sig"?

Det flesta smycken jag gör nu för tiden ser ju gammaldags ut. Jag tycker det är tjusigt med gammaldags stil. Jag hade gärna velat levt på 20-30 talet :-)

 Är det möjligt att detta med att jag känner mig sliten och gammal påverkar min kreativitet och om...är det mer jag påverkar...gör jag mig äldre?

Åldersnoja??? Ha ha...ja fanken, jag tror nästan det!

_____

Cabochoner, cabochoner och cabochoner...ja, den senaste tidens pysslande har bestått av mycket limmande av cabochoner i infattningar. Jag tycker det är så tjusigt med den där gamaldagsa stilen!

Igår limmades det i antikt silverfärgade infattningar/hängen.

Jag brukar tycka att "less is more" och att dessa speciella hängen bara ska hänga i en enkel kedja...men inte igår tydligen, när jag gjorde ett pärlhalsband med creme-färgade pärlor och hängde hänget i...

-tadaaa:

 

Ibland förvånar man sig själv  

~~~

Trevlig helg!

_____________
______

_

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards