henbacka

Alla inlägg den 12 februari 2016

Av henbacka - 12 februari 2016 23:15

Go'kväll!

Idag har det snöat och blåst ute. Det var inga stora mysiga snöflingor som föll...utan bara en massa "flur" som for förvirrat omkring i olika riktningar pga blåsten. Hehe...hur nu snö kan bete sig förvirrat?

Minusgraderna är här igen, dock sparsamt som tur är!

 

Ante är besviken för att det snöar för lite...Jisses -FÖR LITE???

Jag förstår honom ändå, då han älskar skidåkning, men jag vill gärna ha sommar året om jag...som inte är någon vintersport-fantast :-)

Nä jag går gärna inte utanför dörren helst, under vinter och kyla. "Poar" hellre på här hemma med något nyttogöra eller mindre nyttigt...men mer roligt. Exempelvis pyssel eller umgås med hamstrarna :-)

Här är en av våra dvärghamstrar i lekhagen idag:

  

Det är den yrsligaste hamstern av de tre vi har. Storis, som hon heter, älskar att vara i lekhagen där hon samlar frön och biter sönder kartongväggarna :-)

När hon sprungit omkring som en toka där i hagen ett tag och samlat frön och kartongpapp i kinderna, så vill hon tillbaka till sin bur och tömma ut innehållet i kinderna. Därefter klättrar hon på bur-gallret och biter på vattenflaskan för att jag ska höra att hon vill tillbaka till hagen, där hon upprepar samma beteende-mönster.

Detta sker flera gånger per dag...både för hamstern Lillis och hamstern Storis. Guldhamstern Peppe är inte så förtjust i dessa "äventyr" och trivs bäst i sin bur, som tur är.  Ja men man håller sig sysselsatt i alla fall :-) Så ser det ut en vanlig dag hemma hos oss.


Men idag är det ingen vanlig dag, utan idag är det ju fredag. Den bästa dagen på hela veckan enligt William

Här har han nyss kommit hem från skolan denna fredag och bara sitter och njuter av lugnet med paddan i knäet.

 

Ja vi har inte någon riktig padda då förstås, utan det är Ipaden jag pratar om. Det räcker gott och väl med 3 hamstar som husdjur :-)

Jag har inte pysslat så mycket idag, men några gratulationskort har jag tillverkat, men de kan jag inte visa upp här ifall någon som ska få dem, läser min blogg. Dock kan jag visa några fler hängen som jag limmat cabochoner på...ingen kraftanstängning precis, men snyggt blev det:

 


De blir nog snygga i några halsband framöver.


~*~


I helgen ska vi fira min mors man som fyllde år i måndags och imorgon kanske jag ska gå på Vernissage...om min axel är bättre.

Alltså, jag har hiskeligt ont och kan inte sova på nätterna pga axel-eländet! Att alltid ha ont någonstans tär otroligt och jag känner mig som ett slitet fult troll.

-Ja, titt bara:

 

  

Trollet Gina önskar er nu en god natt och en fortsatt fin helg!

_________________________________________

_______________________

_______

_


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards