henbacka

Alla inlägg den 5 februari 2016

Av henbacka - 5 februari 2016 19:02

 Dag 36 av detta år är snart över. Njae...inte riktigt, för vi har ju fredagsmyset kvar förstås  

~•:-•:-•~

Fredagsmyset hemma hos oss brukar bestå av tv-tittande, popcorn och läsk. Eller om vi inte hittar något bra tv-program eller film, så brukar vi spela sällskapsspel. Ikväll lutar det åt "Fångarna på fortet" på tv4...dock hoppas jag verkligen att de har tagit bort scenerna med cellerna, där djur är instängda i glaslådor och deltagare gräver runt hysteriskt i mörkret, så de stackars små djuren får panik för de har ingenstans att fly :-( Ja jag tycker att de ska ta bort de cellerna överhuvudtaget, men då säsongen redan är inspelad, så hoppas jag att de klipper bort dessa hemska scener. För det var fler än jag som skrev till tv4 på facebook förra fredagen om detta djurplågeri.

William grät till och med förra fredagen när han såg hur råttorna for illa i glaslådan och krafsade panikslaget mot glasburens vägg för att försöka komma ut. Varför detta djurplågeri i cellerna?!?! I övrigt är det ju en rätt rolig familjeunderhållning...bara de tar bort allt djurplågeri. Djur hör inte hemma där, helt enkelt!

~•~

Nu till något roligare:

Jag fick hem ett några grejor jag köpt från Tradera idag. Underbart tjusiga Cabochoner. För de som inte vet var det är, så är det typ pärlor med flat baksida, som ska limmas i infattningar/ramar, så det blir till exempel vackra hängen/berlocker i smycken.

 

Visst var de fina!

Det följde visst med lite katthår från säljaren, ser jag nu på bilden :-)

Jag såg att hon hade en hel del katter på sin websida, som hon länkade till.

Finns det tid över till veckan, så ska jag pyssla lite och använda dessa.

-ja inte katthåren då förstås, utan cabochonerna   

~•~

Jag har lackat mina naglar idag med "OPI Kiss on the Chic"  

OPI Kiss on the Chic är ett skirt blekrosa nagellack, som är så skirt/transparent att jag skulle kunna tänka mig att det passar mycket bra till att göra "french manicure" med.

Ska man få det helt täckande, så misstänker jag att man får lacka 4-5 lager med det. Dock lackade jag bara två lager, för jag tyckte inte det gjorde något att det inte blev helt opakt. Ser fräscht ut bara med denna genomskinligheten. Först tänkte jag måla dit vita tippar och franskt igen, men jag behöll det så här utan vita tippar. Torktiden var normal till snabb.

~•:-•:-•:-•~


Ja men då så:

Ha en fortsatt trevlig kväll och helg allesammans!


Kramar

_________

_____

_


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards