henbacka

Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

Längtan efter sol och värme...

Av henbacka - 24 januari 2016 15:51

Hejsan!


Har ni haft det bra i helgen? Åkt skidor, skoter eller något annat kuligt?

Ante och William åkte lite skidor på längden igår. Jag vågar mig inte på det, så jag höll mig hemma. Konstigt nog vågade jag mig på slalom vid årsskiftet, men det är ju inte en så stor ansträngning för ryggen att åka nedför än att ta sig fram på plan mark, eller?


Trots att det bara varit kring 10 minusgrader, så känns det så hiskeligt kallt. Fryser ända in i märgen och det spelar ingen roll hur mycket jag "pälsar" på mig.


Idag har jag haft en liten nostalgitripp och kikat på gamla utlandsbilder genom åren. Bilder från Kreta/Chania, Bulgarien, Tunisien, Lefkas. Thailand, Turkiet och Kreta/Rethymnon.

-Javisst är det att plåga sig själv, när det är så kallt nu    

 

 

Den här ovanför är från Kreta/Chania för exakt 20 år sedan. Det är nog den äldsta bland alla mina utlandsbilder. På den tiden var jag 23 år och vägde under 50 kilo...så det är nog 20 kilo sedan också? Banne mig...jag ska verkligen ta tag i detta nu! Men då jag är skrockfull så ska jag inte börja med viktminskning på en måndag, ty:

"Man får aldrig börja ett viktigt arbete på en måndag, för då är det dömt att misslyckas"...har jag hört   


När jag var i Thailand för 10 år sedan däremot, vägde jag nog närmare 20 kilo mer än jag gör nu, så man har pendlat rejält i vikt genom åren :-) Vi var då ett gäng på 7 personer som åkte dit och vi åkte runt och bodde på olika ställen där. Railey Beach, Au Nang, Phi Phi Island och Bangkok. Jag skulle så gärna besöka andra platser där i Thailand, så jag vill åka dit igen...snart!!!...Jag vill så det gör ont!!! :-)


Men förresten: Den 1:a februari kan vi se "30 grader i februari" på SVT. Då kommer den andra säsongen av denna tragikomiska serie. Ja den är så sorglig att den blir smått rolig och underhållande.

För dem som inte sett den första säsongen, så kan jag berätta att den handlar om några svenskar som beger sig till Thailand i hopp om ett lyckligare liv...MEN blir det lyckligare där?

 

Jag kommer att sitta bänkad i alla fall i tv-soffan då  


Ja men från Thailand, till detta:

 

Javisst...40 grader varmare med sol, sand och turkost vatten förstår ni väl att jag längtar efter! :-)


Ha en fin kommande vecka!

__________________________

_________

_



 
 
Ingen bild

Hillevi

28 januari 2016 19:03

Vilka härliga semesterbilder, ja där skulle man vilja vara.
Skönt att det blivit ljusare ute nu i alla fall, tycker att januari månad har gått så fort och tur är väl det.
Det ska bli roligt att se serien "30 grader i februari".
Ha det så bra!

henbacka

29 januari 2016 03:50

Ja eller hur! Vore ju helt underbart med sand mellan tårna, sol, värme och bad just nu! :-)
Såg ni första säsongen av 30 grader i februari? Verkligen efterlängtat med en till säsong av den!
Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards