henbacka

Alla inlägg den 21 januari 2016

Av henbacka - 21 januari 2016 23:28

God afton!

Hoppas dagen har varit bra?

Här hos oss har det varit rätt ok. William och jag har varit ensamma idag, då Ante varit ute med sina kollegor efter jobbet.

Att vi var ensamma är väl fel att säga, då willemannen hade två av hans vänner hos sig. De spelade lite Minecraft och sedan var de ute i pulka-backen och åkte snowracer. Härligt med snö för barnen...dock inte lika härligt för frusna tanter som jag :-)

Herrejösses vad jag bränner kronljus och värmeljus på dagarna/kvällarna!

Idag har jag bränt ca 65 värmeljus och 4 kronljus...

-Ja man kan säga att jag är stearin-beroende under vinterhalvåret  

Samtidigt som det är värmande så är det lite mys-pysigt...OM det inte blir eldsvåda förstås!

Idag var jag nere i hobbyrummet på nedervåningen och pysslade lite. När jag kommer upp på övervåningen igen, så brinner det för fullt i hela stearinen i ett av värmeljusen. Lågan var på ca 8-10 cm och jag stod och tok-blåste i ca 10-15 sekunder innan jag lyckades släcka den. Jag hann tänka tanken att jag måste nog hämta vatten för att lyckas släcka detta, men det gick till slut med hjälp av galet mycket blåsande.

Tänk vad hemskt om jag hade kommit upp en minut senare, då kanske grejer jag hade runt omkring värmeljuset hade börjat brinna? Ibland har man tur, fast man inte tänker så mycket på det. Tusen tack, vem eller vad det nu var som fick mig att gå upp just då!!!

 

Så här såg det ut efteråt då jag hade lyckats släckt och sedan tagit ut värmeljusstaken på balkongen. Ser inte så illa ut på bilden ser jag nu, men just då jag precis hade släckt det så var det jätterökigt och det stank det hiskeligt mycket. HUA!!!

Hädan efter så håller jag mig i närheten av alla levande ljus här hemma...det är en sak som är säker!!!


Förutom vardagliga bestyr och "farligheter", så har jag även hunnit med lite pyssel:

 

...och lite lackande av vissa naglar:

 

Javisst... bara två naglar på varje hand har jag lackat med detta glittriga topplack. Det blir för mycket att ha på fler naglar, då det bara är till vardags :-)

Color Club Snow-Flakes heter detta lack och det består av små till mellanstora glitter-flakes i färgerna gult, orange/rost och grönt....tror jag? Så som det ser ut på lila lack (OPI´s Suzi & the 7 düsseldorfs) i alla fall :-)

Det blir lite roligare effekt på lacken i allmänhet med detta över...lite mer levende, då det byter färg liksom.

Lacket var rätt tjockt så det räckte med ett lager och det torkar snabbt.

Rekommenderas!  


Trevlig helg!

______________

______

_


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards