henbacka

Alla inlägg den 18 januari 2016

Av henbacka - 18 januari 2016 20:03

Javisst, nu är röntgen-undersökningen som jag gruvat mig för äntligen över!!!

Ingen undersökning jag vill någonsin göra om...-nä hövva...ALDRIG!!! Tvi vale alltså!  


Tänk att det inte är möjligt att mina sjukhusbesök får framskrida smärtfritt? Aldrig någonsin har det hänt!

Det är alltid något som inträffar, som inte egentligen ska det, eller så är det otroliga förseningar.


Idag hade jag tid klockan 12.00 och jag anmälde min ankomst där i reception på röntgen ca 7 minuter före.

Efter det fick jag vänta i över en halvtimme där i väntrummet, trots att jag hade en inbokad tid? Efter förberedelser i två dagar, med att specialkost som startade för 2 dagar sedan och helt utan kost sedan lunch igår. Därefter dricka fyra liter Laxabon under fyra timmar igår eftermiddag. Ja ni förstår säkert att min mage var helt tom idag... 

Det var ju i och för sig ingen lång tid jag fick vänta, men ändå onödigt tycker jag! Om personalen på röntgen har lunch fram till halv ett...varför i hela friden får man då en tid klockan 12.00???

Att sitta i ett väntrum i över 30 minuter med bubblig mage och inte fått ätit sedan 12.00 igår, plus en gigantisk massa olika laxerande...-Nä, riktigt onödigt tycker jag!

 

...ja men då så, då har man fått gnällt av sig lite!  

 Ni ska bara veta hur gött det var att komma hem, efter denna pärs!  Att få äta och dricka vad man vill och bara vara. Har bara tagit det lugnt nu på eftermiddagen, för jag är rätt orolig i magen fortfarande.

Såg lite på "The little couple", en amerikansk realityserie om ett kortväxt gift par, som hade adopterat en kortväxt liten asiatisk pojke:

   

Jag såg inte hela avsnittet och det är inget jag brukar kolla på heller, men tanken slog mig...

-Tänk vad härligt att det finns någon för alla! Nu är det ju inte så att jag tvivlar på att någon vill ha en kortväxt människa, för Jen och Bill, som detta paret hette, var jättefina! Jag tänkte mer på att människor vill oftast vara med någon som de tycker sig matchar ihop med...och det finns verkligen nästan alltid någon som matchar!

Tok-härligt ju!!!  

___________

Kvällen här hemma har varit lugn och skön!

Jag har surfat lite på nätet och köpt nytt mobilfodral till min telefon på Tradera, för mitt gamla svarta har gått sönder. Det blev nu ett rött fodral:

 

Fint, eller hur?

Jag har haft rosa, svart, brunt, grönt, gult, blått, vitt...ja, en massa färger har jag haft på dessa fodral, men aldrig rött. Så nu är det dags för ett rött :-) Förhoppningsvis dyker det upp i brevlådan denna vecka!

Medans jag satt vid datorn så spelade Ante och William lite hockey-spel i köket. Vi har gjort det några kvällar i rad nu. Det är ju ett klassiskt spel som alltid är roligt, för både vuxna och barn. Jag tycker det är minst lika roligt nu som för 30 år sedan :-)

 

Just nu så sover William för natten och jag och Ante ska nu kika på ett avsnitt av serien 24. Vi såg ju aldrig den när den gick på tvn.

Ja som alltid: "Sent ska syndaren vakna"...eller nåt?  


Må gott!

___________

_____

_



Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards