henbacka

Alla inlägg den 16 januari 2016

Av henbacka - 16 januari 2016 16:44

Hej!

Idag känner jag mig lite lättare till mods än igår....-skönt!

Det är fortfarande rätt så kallt ute, kring ca 11-12 grader minus, så jag har bara varit inomhus idag. Man skulle nästan kunna tro att jag är smått allergisk mot kyla...hehe! Jag bor helt enkelt i fel land. Jag borde flytta till ett varmare land. Kruxet då är ju att jag är rätt känslig för värme också.

Tidig höst och vår gillar jag bäst   Lagom temeratur ute då!

Japp, ordet lagom, som jag har alltid har haft svårt för. "Allt eller inget" har alltid tillämpats av mig i mångt och mycket.

Under hela min uppväxt har jag alltid varit en intensiv person, som folk lätt kan ha stört sig på.

Ska det vara så ska det vara!

Ljudligt högt, massvis och massor, stenhårt eller dun-mjukt och en intensiv känsla med allt.

Allt har bara varit för mycket...eller inget alls. För då kunde det lika gärna få vara. Ingen idé liksom om det bara var halvdant

..MEN när det kommer till temperaturer så gillar jag LAGOM  

Snart kommer våren. Det är bara ca 2 månader kvar nu, innan värmen börjar smyga sig på. Fort går det!

Idag är ingen vanlig lördag, för jag får inte äta och dricka vad jag vill.

Ante handlade grejor till mig sist när han var på Ica:

 

Lättare produkter än jag är van vid: lättmjölk, lättfil, 10 procentig ost, veteskorpor och Corn Flakes. Jag har faktiskt inte ätit corn flakes sedan jag var liten, men då hade jag sylt till och det får jag inte ha nu.

Förutom detta får jag äta kokt ris, kokt kött, kokt fisk...ja KOKTA grejer och inte stekta med fet sås. Nyponsoppa och saftsoppa får jag också dricka/äta.

Dock kan jag undra hur jag ens ska få i mig något alls överhuvudtaget, då man ska få i sig minst 3 liter klar vätska per dag. Jag som annars är så dålig på att dricka! Hittils idag har jag fått i mig 1½ lite klar vätska: vatten, te, och kaffe.

Jag känner mig proppfull i vätska och känner inte det minsta hunger?

Imorgon ska jag förutom all klar vätska, få i mig 4 liter "Laxabon".

Laxabon är medel för tarmsköljning...

-jag tror vi lämnar detta nu. Ja, ni förstår ju säkert själva vad för slags röntgen jag ska göra på måndag.

Jag lägger istället in bilder på två av våra urgulliga små hamstrar, för att få bort uppmärksamheten från raderna ovanför. Ångrar nästan att jag skrev om det, men det är min dag just idag och denna blogg ska ju vara som en typ dagbok...på gott och ont *skratt*

Nu sockersött för ögonen!

Möt Lillis:

 

Denna bild ovanför fotade jag för 2 dagar sedan. Hon är som en "Fotomodells-hamster" Jättelätt att fota, då hon är superbra på att posera. Alldeles som hon vet att jag står redo med en kamera(mobiltelefon) :-)

Sedan har jag även fotat en ny bild på "Storis" idag. Hon är svårare att fota, då hon är så yrslig och står aldrig still.

Möt bokstavskombinations-hamstern Storis:

 

Trots att hon är yrslig, så är hon också söt, eller hur? Dock är det svårt att få en bra bild på henne.

Här passade jag på att fota henne när hon var i lekhagen idag. Där vill hamstrarna gärna att det ska vara sesamfrön utspritt överallt, så de får ränna omkring och samla frön i deras kindpåsar. Därefter vill de tillbaka till sina burar och tömma ut i deras förråd/skafferi där. Sedan vill de tillbaka till hagen igen och börja samla på nytt. Dock kan de bara vara i lekhagen en åt gången, för skulle de vara där samtidigt så skulle de bita ihjäl varandra. Knepigt då de är syskon?

-Ja, men nog om dessa små tussar nu...

Ha en fortsatt fin helg!

____________________

_______

_


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards