henbacka

Direktlänk till inlägg 12 januari 2016

Dag 12 ,2016

Av henbacka - 12 januari 2016 19:42

God kväll bloggen och du som läser!


Hur mycket kan man sova egentligen? Jag har sovit 12 timmar och är ändå jättetrött?

Kan det vara någon influensa på gång tro? Hoppas inte och att tröttheten är snabbt övergående!


Här i Österro/Sundsvall snöar det fortfarande. Det har gjort det nu i några dagar. Först var det stora snöflingor som föll ned sakta, sån där "julaftons-snö". Sedan blev det små och fluriga snöflingor som virvalade omkring med den ökade blåsten. Dock är det rätt milt...bara ca 6 minusgrader.


Ikväll har William varit på årets första karateträning, där de hade ett hårt fys-pass. Han sa att han var alldeles slut i benen när han kom hem. Verkar vara bra träning det där!

Jag borde också komma igång med träning på Friskis och svettis och stärka muskulaturen som upprätthåller rygg och axlar. Dock är det hela tiden så mycket annat som händer, så det blir aldrig av att jag ringer det där första samtalet.

På måndag ska jag vara på sjukhuset för en större undersökning och röntgen och det krävs förberedelser två dagar i förväg. MEN när det är över så ska jag banne mig ringa det där samtalet så jag kommer igång med den nödvändiga träningen.


Igår var jag hem till en vän från förr. Vi bytte julklappar med varandra. Ja, vi hann ju aldrig träffas innan jul, så därför blev det lite sena klappar :-)

Hon fick Buddha-smycken av mig och jag fick en tavla av henne, som hon målat själv:

 

Bilden har min vän fotat själv. Den är så tjusig tycker jag!

Nu hänger den på en vägg här hemma hos oss:

 

Jag är så sugen att börja måla jag också...men som allt annat så verkar jag ha fått igångsättnings-svårigheter?

Så var jag inte förr? Knepigt hur man kan förändras, för nu verkar det mesta bara sitta fast?


-Nej, jag ska verkligen försöka detta år! Det ska inte sitta fast! Bara måste börja ta itu med saker nu!

Vad väntar jag på egentligen???


Ha en fortsatt fin vecka!

_______________________

_________

___


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards