henbacka

Alla inlägg den 8 januari 2016

Av henbacka - 8 januari 2016 23:45

Go´fredag på dig!


Ok...om ca 13 minuter är det ju lördag, så god helg säger jag då!   


Hur har dagen varit? Har du vågat dig utanför dörren denna kyliga dag? Hehe...det kanske bara jag som undviker kylan genom att stänga in mig inom hemmets fyra väggar?

Dock var det lite mildare idag än igår. Ca 16 minus grader hade vi här i Österro idag. Nu så här strax före midnatt, så visar termometern 19 minusgrader.

Det är tjusigt i alla fall med allt det vita som lyser upp:

 

Igår var det ännu vackrare ute, men även lite mer minusgrader:

 

Ungefär som ett vinterlandskap. Solens strålar var verkligen så här avlånga uppåt och nedåt. Det strålade inget åt sidorna, så den såg ut att vara lite formad som en spira.


Nog om väder...hehe...har SNÖAT in totalt på väder här i bloggen.


Något jag inte har skrivit om på länge nu, är nagellack. Jag var ju så fixerad vid nagellack en period, men faktiskt så har jag inte köpt fler nagellack på över ett halvår, för jag har massor med nagellack som jag inte har provat ännu.

Jag har haft omålade naglar i en hel evighet känner jag, så idag var det dags att lacka igen.

Naglarna är inte lika långa och välskötta längre, för jag har inte orkat lägga någon energi på dem sista tiden

...så det var dags nu att ge dem lite färg och kärlek, med "OPI Malaga Wine"  

 

Opi Malaga Wine är ett vampigt mörkt vinrött krämlack med lite blå ton.

Det var rätt så rinnigt, så det rann ned i nagelbanden, därav var pill med tops efteråt ett måste. Det täckte nog mycket med två lager. Snabbtorkat var det också, som OPI´s flesta lack. En rätt så tjusig färg tycker jag.

Kruxet med mörka lack, är att det syns så väl när det släpper/skavs av längst ut på tipparna, så man kan inte ha det så många dagar. På så sätt är det bättre med ljusa lack...ja, om man är bekväm som jag och inte orkar måla så ofta. En gång i veckan är nog mycket tycker jag :-)

Tjusigt är det med mörka lack i alla fall, när det är nymålat.


Ha en fortsatt trevlig helg!

_______________________

___________

___


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards