henbacka

Alla inlägg den 6 januari 2016

Av henbacka - 6 januari 2016 23:56

Hej i kylan!

 

Titt...ja kolla in tempen just nu hos oss! *brrrr* 

  

Hoppas du haft en skön dag, trots en massa minusgrader!

Vanligtvis brukar jag hålla mig inomhus då det är så här kallt...ja, om möjligt då förstås.

Tro det eller ej: Idag gick jag utanför dörren frivilligt  ...ja och denna skrattande smiley-gubbe ser nästan ut att skaka tänder som jag gjorde idag *skratt*

Även om det bara var korta sträckor på 20-100 meter jag gick utomhus, så frös jag så in i norden när vi skulle gå från och till bilen på väg till och från bion på Fimstaden.

Ja, vi såg ju "Den gode dinosaurien" idag.

Vi såg den i 3D, så det var ett måste att ta på dessa mindre vackra 3D-glasögon, som påminner om solbrillorna som var moderna i början på 80-talet, typ de som Tom Cruise har i i filmen "Föräldrafritt", eller de som Agent Smith har i filmen "Matrix" :-)

 

Dock var de ändå mycket bättre än de som jag hade på mig när jag var liten, när jag såg på 3D, ty de hade olika färger på de två "glasen" 

...som dessa  

 

(Denna bild är hämtad från nätet och är ej min egen)


William tyckte filmen var jättebra och även jag och Ante tyckte den var bra. Efter ett tag, när man hade kommit in i handlingen, tänkte man inte på att filmen var animerad.

Jag gillar djupet som blir när man ser filmer i 3D. Det gör att man lever sig in mer i filmen. -Ja, så tycker ju inte Ante då förstås, för han tycker att 3D är överskattat och snart kommer försvinna helt...men det tycker och tror inte jag serru :-)


Nu är jullovet slut och imorgon börjar skolan för William igen.

Jag tror han är rätt nöjd med lovet som gått. Har ju hänt rätt mycket ändå på dessa två veckor: Julhelg med nära och kära, Vemdalen-vistelse över nyår med slalomåkning, varit med kompisar och biobesök. Är nog inte möjligt att hinna med så mycket mer roligt på två veckor :-)


Tack för idag, slut för idag!


Nattinatt!

_____________

______

_

 


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards