henbacka

Alla inlägg den 3 januari 2016

Av henbacka - 3 januari 2016 16:11

Hej och gott nytt 2016!


Idag har det varit lite småkyligt ute, kring 9 minusgrader och imorgon skulle det visst bli kallare.
Så här färgsprakande såg himmelen ut här i Österro för ca en timme sedan:

 

Tjusigt va?   


Årsskiftet (29:e december - 2:a januari) spenderade vi i Vemdalen med vänner, där vi gemensamt hade hyrt ett litet och mysigt härbre. Vi åkte slalom, åt gott och bara myste på.

Till och med jag hyrde utrustning och åkte för första gången på 31 år, men jag höll mig till barnbacken :-)
Det gick rätt bra ändå. Trodde innan att jag inte ens skulle kunna stå på skidorna, men det grejade jag, samt stooora långsamma och vingliga svängar i barnbacken...hehe!

William som är jätteduktig på att åka och har åkt rätt mycket de senaste vintrarna, var snabb att berömma sin mamma i sina försök att ta sig ned för backen.

-Mammas gopojke som är så snäll och klok!  

 

Backarna var inte så bra som de brukar fick jag höra. Ty nu var det väldigt lite snö och mycket is. Jag tyckte i alla fall att barnbacken var rätt rolig att åka i, men jag försökte ju mig inte på de andra backarna heller...dock gjorde vännerna som var mer van att åka det och de sa att det var väldigt isigt i backarna.

 

Vi var på afterski efter dagarna i backen, där det var ett himla hålligång och på kvällarna myste vi på med god mat, dryck och sällskapsspel. På nyårsafton gick vi till vänner som har stuga permanent där i Vemdalen och skålade in det nya året. Tyvärr har jag inga bilder med därifrån...dock bilder från afterski och stugmys:

 

Den första dagen på 2016, dvs nyårsdagen, for vi en tur till Storhogna.

 

Väl där kikade vi in på Storhognas högfjällshotell, medans pojkarna tog en tur med stjärtlapp i backen och efter det käkade vi mat på " Storhogna M", som är ett ställe där man kan avnjuta mat, träffa människor, spela bowling etc. 

Den godaste pizza jag någonsin har ätit åt jag där. -Riktigt delikat och mumsig var den!


Ok, då är vi nu inne på den tredje dagen av detta nya år och visst känner man förväntningar inför detta nya år. Nyårslöften har jag inga avgett. Har du? De bryts ju i alla fall, eller hur? ;-)

Dock tänker jag försöka ta tag i mit liv och styra det in i en hälsosammare inriktning. Röra på mig mer och äta lite bättre. Det är ju aldrig fel liksom...dock är det inget löfte. Ty jag har försökt med det förr och då går det aldrig vägen :-)


God fortsättning alla på detta nya år!


Kramar!
________

___

_


Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards