henbacka

Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Dan före dan före dan före dopparedan

Av henbacka - 21 december 2015 12:48

Goddagens!


Japp, idag är det dan före dan före dan före dopparedan och imorgon den 22:a infaller "vintersolståndet" med årets mörkaste dag. Sedan blir det ljusare igen...härligt!!!


Vi verkar få en grön jul i år, då det inte vill komma någon snö? Bara plusgrader och sol. Idag har vi ca 2,5 plusgrader här i Österro och igår var det ca 6 plusgrader här.

 

Tror aldrig jag har sett gräset så grönt den 21:a december någonsin? Den lilla snön som kom är det inte mycket kvar av. 

Vart är all jul-snö?!?!?  


____


Igår var vi till Birsta och köpte de sista julklapparna, så nu är det avklarat!

Den största julklappen i år, går till William
 

Den var så stor att vi inte ens hade julpapper så det räckte...därför blev det ett himla pusslande med olika sorters julpapper.

Snyggt va?   

För att stilla er nyfikenhet, så kan jag berätta vad det är, men lova att inget berätta för willemannen:

Det är ett stort airhockeyspel i paketet.

Alltid när vi varit utomlands så bara älskar han att spela dessa airhockey-spel. Därför tänkte vi att detta skulle vara roligt för honom, trots att han inte har det på sin önskelista som han skrivit. Han har nog inte tankarna på det nu när han är i Sverige :-) 

Hoppas det blir en glad överraskning när han öppnar detta jättestora paket!

Han får ju fler paket av oss...små-grejer i lagom små paket som får plats i julstrumpan.


Hur firar ni jul? Hemma eller hos någon annan?

Vi kommer i alla fall att vara hemma hos oss på julaftonen. Mormor med man, faster Maria, farmor och farfar kommer att vara här med oss och fira jul. Det blir jättemysigt att vara tillsammans med nära och kära på julen!

Vi har tur som har nära och kära att fira jul med. Det finns ju dem som inte har det...alldeles ensamma över julen, förväntningarnas tid och den mest familjära högtiden av alla...SÅ man ska vara jätte-tacksam för att man har det!


Kram!
______________

_____

_




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henbacka - 3 juni 2019 12:41

Så där ja...   Nu har jag inmundigat lite lunch. Gjorde en tonfisksallad med keso. Lättsamt och gott   Ett måste är den där italienska salladskryddan man kan köpa på typ Ica. Ägg är också ett måste tycker jag :-) Regnet öser ned utomhus denn...

Av henbacka - 28 maj 2019 09:40

Merhaba! Då jag har varit lite små-usel på att blogga denna månad, så kommer här lite bilder från i mitten av maj månad fram till nu, som innehållit sol, regn, firanden (80-års-kalas och Morsdag) och 1 veckas härlig semester i Alanya/Turkiet med bå...

Av henbacka - 7 maj 2019 12:48

Vädret idag, liksom igår, är lite lynnigt och kan inte bestämma sig...regn, molnigt eller sol? Solen verkar verkligen kämpa för att klämmas fram genom mörka moln. Här nedan från balkongen, som vetter mot söder:   Och här nedan från köksfönst...

Av henbacka - 6 maj 2019 16:21

Det har regnat lite till och från under hela dagen idag och det har inte varit varmare än 4-5 plusgrader. Förut strax efter lunch, så lyckades solen kika fram pytte-liiite, men blåsten var kall som 17. Det är ju maj månad nu...så här ska det ju i...

Av henbacka - 2 maj 2019 10:34

När jag vaknade idag, så var det vinter igen:     Ja, så såg det ut för knappt en timme sedan utanför där jag bor i Bosvedjan. Nollgradigt och små fluriga snöflingor som yr omkring. Det är ju snö som inte stannar länge, men trist ändå när det n...

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards