henbacka

Alla inlägg under november 2015

Av henbacka - 8 november 2015 23:55

Hej goding!


Har helgen varit bra för dig som läser?

Hoppas du har haft en mysig helg med nära och kära och en pappa i livet att fira!


Helgen här hos oss har gått i firandets tecken för hela slanten.

Jag har firats. Hela 43 år har tanatluren hunnit bli nu...bästa årgången, förhoppningsvis?  

Sedan har William varit på kalas hos en av sina kompisar, som hade sitt kalas på "Candy World" i Birsta.

Idag var det ju farsdag dessutom, så vi har firat 3 pappor idag. Williams pappa på morgonen, Antes far på eftermiddagen och min far på kvällen. Flera goa pappor med andra ord!

  

       

Ja, ni förstår säkert att det har blivit presentöppnande, fika och tårtor i massor här för oss i helgen...hehe!

Till veckan får man avstå från gosaker helt och fullt, ty nu måste man hålla igen...så man åter får igen byx-knappen

          


Nattinatt!
_______________
________
__

Av henbacka - 2 november 2015 16:21

Shalom!


Ja då var november här.

Idag är det rätt varmt ute för att vara november. Ca 10 plusgrader har vi här i Österro.

En brinnande himmel hade vi här nyss vid 16-tiden idag:

 

Barnen var ute och fäktades förut i det härliga vädret:

_____________

Det är nu nästan en hel månad sedan jag bloggade sist, så nu kommer en liten uppdatering här.

Oktober bjöd på ett underbart väder. Minns faktiskt inte en oktober som sist var lika härlig. Soliga dagar i massor, men det skymmer tidigare och tidigare. Nu börjar det skymma ute redan vid 16-tiden. Den där timmen tillbaka till vintertid/normaltid förra helgen gör nog rätt mycket, antar jag. Visst har det varit en del höst-murriga dagar också, men majoriteten av oktobers dagar har varit soliga och varma.

Äntligen är vår nya ytterdörr på plats, så nu har vi en fin vit yttredörr med fönster -Jättenöjda är vi! Känns så himla gött att byta ut allt det murrigt bruna till ljust fräscht vitt! Helhetsintrycket av vårt hus nu med vita fönster, vit ytterdörr och vit garageport gör sådan stor skillnad...

-till det bättre, förstås  

I oktober blev det turer till Södra berget och "Björn-stigen", till mamsen i Ängom, till Gärdehov och skridskoåkning, Birsta och shopping av Halloween-utstyrsel mm.

    

Som ni kan se så blev det en ny Drakuladräkt som willemannen valde till Halloween  

I övrigt pysslades det rätt mycket här hemma. William är ju så duktig på att rita och överträffar sig själv hela tiden. Han brukar kika på Youtube-klipp och där lär han sig en massa tekniker. Jag gjorde en del smycken i vanlig ordning :-)

 

Mina naglar har fått vila från nagellack i nästan 2 månader, men igår var det dags igen:

 

China Glaze ICICLE.

Ett härligt silverfärgat foillack, som var lättapplicerat och snabbtorkat. Jag har två lager lack, trots att det egentligen räckte med ett.

Ett lack som rekommenderas varmt!

Take Care!
____________
____
_

Presentation


Varmt välkommen till min blogg!
Bloggen är en vardagsblogg, en typ av "dagbok".

Jag som skriver heter Gina och jag är född 1972.
Min familj består av sonen William född -07 och mig.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Omröstning

Vad vill du läsa om i denna tants blogg?
 Familjeliv
 Mode och Skönhet
 Väder
 Politik och Samhällsfrågor
 Heminredning och Trädgård
 Dikter
 Pyssel
 Böcker och Boktips
 Film och Serier
 Musik
 Resor
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards